۶۵۵ وکیل از کانون وکلای کردستان پروانه وکالت دریافت کرده‌اند

رئیس کانون وکلای استان کردستان گفت: تاکنون ۶۵۵ وکیل از کانون وکلای کردستان پروانه وکالت دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، احمد نامداری، شامگاه پنجشنبه دهم اسفند، در مراسم گرامیداشت هفتادویکمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ پیدایش کانون وکلا به ۲۰ آبان ۱۳۰۹ برمی‌گردد که تاریخ استقلال آن در هفتم اسفند ۱۳۳۱ بوده است.

وی افزود: کانون وکلای کردستان در سال ۱۳۸۵ تأسیس شده که امروز ۱۸ سال از آغاز تأسیس آن می‌گذرد.

رئیس کانون وکلای استان کردستان ادامه داد: کانون وکلای کردستان در ابتدا با ۶۰ وکیل کار خود را آغاز کرد و تاکنون ۶۵۵ وکیل از کانون وکلای کردستان پروانه وکالت دریافت کرده‌اند.

نامداری اضافه کرد: قریب به ۱۵۰ نفر از وکلای کردستان به دلیل بیکاری به استان‌های همجوار و یا تهران منتقل شده و یا پروانه وکالت خود را تودیع و تمدید نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: برخلاف صحبت‌های که در مورد انحصارطلبی کانون وکلا زده می‌شود این مسئله صحت نداشته و هیچ کانونی انحصارطلب نیست.

رئیس کانون وکلای استان کردستان تاکید کرد: کانون وکلای کردستان از پاک دست‌ترین وکلای کشور هستند و همواره در امور خیر پیش‌قدم و فعالیت کرده‌اند.

نامداری به انعقاد قرارداد با نهادهایی همچون کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت: وکلای ما ۲ هزار و ۵۴۱ وکالت رایگان را تاکنون برای شهروندان کردستانی انجام داده‌اند.

کد خبر 732015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.