تبلیغات مجازی در روز سکوت انتخابات زیر ذره بین پلیس فتا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در روز سکوت انتخاباتی فعالیت تبلیغاتی نامزدها در فضای مجازی مورد بررسی و رصد پلیس فتا قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، بهنام نظری، عصر امروز _پنجشنبه دهم اسفند_ در نشست خبری ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار کرد: رسانه‌ها در فضای مجازی باید دقت لازم را داشته باشند چرا که پلیس فتا با هرگونه تخلف منجر به بداخلاقی و خارج از چارچوب قانونی به شدت برخورد می‌کند.

وی افزود: پلیس فتا موظف است تا نسبت به جلوگیری از هرگونه تبلیغات غیر قانونی اقدام کند و در صورت وقوع متهمان به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: در روز سکوت انتخاباتی فعالیت تبلیغاتی کاندیداها در فضای مجازی مورد بررسی و رصد پلیس فتا قرار می‌گیرد.

نظری افزود: طبق ماده ۷۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصلاحات آن در یکم مردادماه ۱۴۰۲ فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از روز اخذ رأی آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رأی ادامه خواهد داشت بنابراین با توجه به اتمام موعد قانونی تبلیغات، در روز دهم اسفند، هر گونه فعالیت تبلیغاتی نامزدها در این روز برابر قانون ممنوع است.

وی با بیان اینکه با ستادهای تبلیغاتی که خارج از موعد قانونی اقدام به تبلیغات کنند، برخورد قانونی خواهد شد گفت: کاندیدا و نامزدهای انتخاباتی باید قوانین را رعایت کنند و از تبلیغات در ۲۴ ساعت مانده به روز انتخابات خودداری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: ملاک در شمارش آرای انتخابات، یک پنجم آرای سالم است که اسامی کاندیداها به درستی درج و در صندوق انداخته می‌شود.

نظری با بیان اینکه هر گونه خبر درباره نتایج انتخابات به غیر از ستاد انتخابات استان قابل پذیرش نیست ادامه داد: انتخابات از ساعت هشت تا ۱۸ عصر در نظر گرفته شده است و عوامل اجرایی دو ساعت قبل از آغاز انتخابات در حوزه‌ها حضور دارند.

وی اظهار کرد: متولیان انتخابات در استانداری مرکزی از هیچ گروه و جناح سیاسی در انتخابات حمایت نکرده‌اند چراکه برگزاری انتخابات سالم، مورد توجه قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ۷۴ نفر از نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی استان مرکزی از ادامه رقابت‌ها انصراف داده‌اند و هم‌اینک ۲۸۸ نفر آماده رقابت در استان هستند.

نظری با بیان اینکه امسال دولت برای تبلیغات داوطلبان انتخابات بهترین شرایط را با مناظره در صدا و سیما فراهم کرد گفت: بیش از ۱۸۳ مکان از قبیل سالن همایش و سالن کنفرانس در استان مرکزی برای نامزدها در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در هیچ زمانی مانند امسال در انتخابات از بخشدار تا مدیرکل به علت تخلف، عزل و برکناری در سطح کشور صورت نگرفته همچنین شماره حساب داوطلبان انتخاباتی دریافت شده و تمام هزینه‌های آنها مستندسازی شده و بازرسی انجام شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه یک‌هزار و ۸۶ شعبه برای انتخابات استان پیش بینی شده است گفت: از این تعداد ۷۴۶ شعبه ثابت، ۳۴۰ شعبه سیار، ۶۲۰ شعبه شهری و ۴۱۴ شعبه روستایی است.

کد خبر 731953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.