میزان ابتلای دام ایرانی به تب برفکی کاهش یافت

مدیرکل بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر میزان ابتلای تب برفکی در میان دام‌های ما روند کاهشی پیدا کرده و بیماری تب برفکی دیگر به عنوان یک خطر مطرح نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، رضا اسدی بعدازظهر امروز _پنج‌شنبه دهم اسفند_ در دیدار با مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر کانون‌ها تب برفکی روند کاهشی پیدا کرده و به صورت کنترل شده در حال برنامه‌ریزی هستیم و در خصوص بیماری تب برفکی به عنوان یک مخاطره مشکلی نداریم.

وی دامپزشکی استان قزوین را بازوی علمی و اجرایی دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام توصیف کرد و افزود: در اداره‌کل دامپزشکی قزوین با توجه به توان مدیریتی که وجود دارد، از نیروهای پر توان و علمی استفاده کرده‌اند که در حال حاضر ۲ تن از مدیران دامپزشکی استان قزوین در کمیته‌های تخصصی سازمان دامپزشکی عضویت دارند.

مدیرکل بهداشت و بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: در حال حاضر میزان ابتلای تب برفکی در میان دام‌های ما روند کاهشی پیدا کرده و بیماری تب برفکی به عنوان یک مخاطره مطرح نیست.

اسدی افزود: با توجه به شرایط خاص کشور فعال نگه داشتن یک واحد تولیدی کاری دشوار است که با همت تولیدکنندگان و حمایت مسئولان این امر محقق شده است که در ایجاد امنیت و ایمنی غذایی حائز اهمیت خواهد بود.

وی ادامه داد: حرکت بخش خصوصی در زمینه ایجاد و تداوم دامداری‌های صنعتی قابل تقدیر است و در همین راستا سازمان دامپزشکی کشور در خدمت تولیدکنندگان هستیم تا سلامت جمعیت دامی استان تضمین شود.

موردی از تب برفکی در قزوین گزارش نشد

مهدی جلوخانی هم در این دیدار اظهار کرد: استان قزوین با توجه به تعداد جمعیت دامی و وجود مگا فارم‌های دامداری در سطح کشور و همچنین جمعیت دامداران عشایری حائز اهمیت است و علی‌رغم کمبود نیروی انسانی وضعیت تحت کنترل است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اضافه کرد: در سال جاری تاکنون موردی از بیماری تب برفکی در سطح دامداری‌های صنعتی استان گزارش نشده است.

وی همچنین از اجرای کامل برنامه‌های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور بر اساس پیش‌بینی‌ها در استان خبر داد و افزود: اداره کل دامپزشکی استان قزوین با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دامداران و اجرای اردوهای جهادی در مناطق کمتر توسعه در راستای سیاست‌های سلامت‌محور سازمان قدم برداشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: همچنین با برگزاری جلسات مشترک با مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در جهت ایجاد تعامل حداکثری برای تحقق سیاست‌های یادشده و همچنین حفظ سرمایه دامی استان حرکت کردیم.

کد خبر 731943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.