ارتقای نشاط اجتماعی دانش‌آموزان قزوین با اجرای طرح «هفت‌سنگ»

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: در راستای ارتقای نشاط اجتماعی دانش‌آموزان طرح هفت‌سنگ با محوریت بازی‌های بومی و سنتی شهر قزوین در مدارس و مساجد اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم اللهیاری بعدازظهر امروز _پنج‌شنبه، دهم اسفند_ در مراسم افتتاحیه طرح روزشمار فرهنگی «هفت‌سنگ» که در دبیرستان پسرانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: در جهت افزایش نشاط اجتماعی در سطح جامعه فعالیت‌های گسترده‌ای توسط مجموعه مدیریت شهری، شورای شهر و شهرداری قزوین پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و اجتماعی کارهای خوبی دنبال می‌شود و یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته طرح «هفت‌سنگ» است که اجرای آن از امروز آغاز شده و امیدواریم با این اقدام بتوانیم گامی در جهت افزایش نشاط اجتماعی برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خطاب به دانش‌آموزان حاضر در مراسم گفت: در دنیای امروز که همه در مسیر رشد و پیشرفت حرکت می‌کنند، هر کدام از ما هم در هر جایگاهی که قرار داریم، می‌توانیم نقش مفیدی در راستای سربلندی کشور خود ایفا کنیم، به‌طور مثال شما دانش‌آموزان تلاش کنید در زمینه تحصیل و علم‌آموزی یا فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و سایر علایق خود جزو بهترین‌ها باشید.

اللهیاری اضافه کرد: دشمنان انقلاب به دنبال آن هستند که مسیر پیشرفت کشور را که با سرعت در حال حرکت است، با بهانه‌های مختلف متوقف کنند، اما با کمک شما دانش‌آموزان این اتفاق هرگز محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ملت ایران با هر زبان، قوم و و گروهی که هستند همدل و همراه کنار هم قرار گرفته‌اند و برای سربلندی ایران عزیز تلاش می‌کنند، چراکه باید قدر کشور خود را بدانیم که برای حفظ نام و اعتلای آن خون‌های بسیاری ریخته و زحمات بسیاری کشیده شده است تا نام ایران در دنیا جاودانه بماند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین در پایان با تأکید بر حضور در انتخابات ادامه داد: شما دانش‌آموزان می‌توانید در ترغیب اطرافیان و نزدیکان خود برای شرکت در انتخابات مؤثر باشید؛ چرا که انتخابات در رسیدن کشور به نقطه‌های عالی بسیار تأثیرگذار است و این حق برای همه ما وجود دارد که می‌توانیم در سرنوشت کشور مؤثر باشیم و در واقع رأی دادن به معنای حرکت به سمت پیشرفت و تعالی و افق‌های روشن و جدید است.

احیای طرح محله ما

حسین برجی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین هم در این مراسم گفت اظهار کرد: امیدواریم این طرح با بهره‌مندی از ظرفیت همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط با قوت و استحکام به مرحله اجرا درآید.

وی افزود: طرح هفت‌سنگ در واقع روز شمار برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و برگرفته از یکی از بازی‌های بومی و سنتی شهر قزوین است که محوریت اجرای این طرح محلات مساجد و مدارس است

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: طرح هفت‌سنگ به ۷ روز ایام هفته از شنبه تا جمعه با عناوین مختلفی تقسیم شده که متشکل از شنبه‌های هنری، یکشنبه‌های شهروندی، دوشنبه‌های ورزش و نشاط، سه‌شنبه‌های گردشگری؛ چهارشنبه‌های خانواده، پنج‌شنبه‌های سلامت و جمعه‌های مهدوی است.

برجی خاطرنشان کرد: طرح هفت‌سنگ بنا دارد تا سرفصل‌های برنامه‌های مختلف و با نشاط را در دل محلات جایگزین کند و مقدمه تحقق این امر هم به‌کارگیری تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، نهادها، تشکل‌ها سمن‌ها است.

وی اضافه کرد: امیدواریم به کمک ظرفیت همه دستگاه‌ها طرح "محله ما" را که سال‌های گذشته در حداقل ۱۴ محله شهر قزوین اجرا می‌شد، مجدد راه‌اندازی و اجرایی شود.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: بر اساس برنامه ۵ ساله‌ای که در مجموعه مدیریت شهری تدوین شده و شاخص اول آن انسجام اجتماعی است، این امر ما را مکلف کرده که از ظرفیت همه دستگاه‌ها به نحو احسن استفاده کنیم و به شاخص‌های دیگر تعریف شده از جمله بحث شهروندی، ورزش و نشاط، خانواده، گردشگری، هویت شهر قزوین و بسیاری از مسائل دیگر جامه عمل بپوشانیم.

شرکت ۸۰ هزار دانش‌آموز در تشییع شهدای گمنام

حجت‌الاسلام حسین محمدزاده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین هم در این مراسم اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح طرح غنی، ارزشمند و پرمحتوای هفت‌سنگ در شهر قزوین هستیم که به همت مجموعه مدیریت شهری، شهرداری و شورای شهر قزوین اجرا می‌شود.

وی افزود: تمام فعالیت‌هایی که در حوزه آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌هایی فرهنگی انجام می‌شود فرصتی برای تربیت دانش‌آموزان در ابعاد مختلف است.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: باید قدر فضای معنوی و آموزنده مدارس را بدانیم و همه کمک کنیم، زیرا آموزش و پرورش زمانی در تحقق اهداف خود موفق خواهد بود که همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی را کنار خود داشته باشد.

محمدزاده خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان قزوین شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین را یک نهاد مؤثر فرهنگی و همکار جدی خود می‌داند و طرح هفت‌سنگ یکی از طرح‌های ارزشمندی است که توسط این نهادها اجرایی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به حضور باشکوه دانش‌آموزان در مراسم‌های مختلفی همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن و مراسم یادواره شهدا گفت: در مراسم یادواره شهدا و همچنین تشییع شهدای گمنام بالغ بر ۸۰ هزار دانش‌آموز از حدود ۳۰۰ مدرسه سطح استان قزوین شرکت داشتند.

کد خبر 731937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.