سرخابی‌های پایتخت برنده جدال با اصفهانی‌ها

هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با پیروزی سرخابی‌های پایتخت مقابل نمایندگان نصف‌جهان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در فصل بیست‌وسوم روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری پیگیری شد و تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران توانستند مقابل رقبای اصفهانی سنتی خود به پیروزی رسیدند تا اختلاف‌شان را با تیم‌های سوم و چهارم بیشتر کنند. همچنین بازی آلومینیوم اراک و هوادار تهران به‌علت شرایط جوی برگزار نشد و زمان دیگری به‌انجام می‌رسد.

سه‌شنبه هشتم اسفند

گل‌گهر سیرجان ۳ - نساجی مازندران ۰

تیم فوتبال نساجی مازندران در اولین دیدار از هفته هجدهم لیگ برتر در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان میهمان گل‌گهر بود و با نتیجه سه بر صفر شکست خورد. روبرتو تورس در دقیقه ۲۱ برای گل‌گهر موفق به گلزنی شد تا میزبان با برتری به رختکن برود. وی در دقیقه ۶۲ در نقش گل‌ساز گل‌گهر ظاهر شد و ارسال او روی دروازه نساجی، با ضربه سر احمدرضا زنده‌روح به گل دوم شاگردان مارینوس اوزونیدیس تبدیل شد. سعید سحرخیزان در دقیقه ۸۸ گل سوم گل‌گهر را به ثمر رساند تا بازگشت ساکت الهامی به نیمکت نساجی با شکست سنگین این تیم همراه شود.

گل‌گهر که در بازی رفت هم بر نساجی غلبه کرده بود، ۳۰ امتیازی شد و موقتاً در رتبه چهارم جدول لیگ برتر ایستاد. نساجی هم که در چهار هفته اخیر لیگ برتر تنها یک امتیاز گرفته است، با ۱۱ امتیاز در قعر جدول باقی ماند تا بازگشت ساکت الهامی هم فعلاً دوای درد این تیم نباشد. محمد حسین زاهدی‌فرد داور این بازی به سعید سحرخیزان، ابوالفضل رزاق‌پور، مهدی تیکدری و روبرتو تورس از گل‌گهر و امیرمهدی جانملکی و محمدرضا حسینی از نساجی کارت زرد نشان داد.

فولاد خوزستان ۱ - ملوان بندرانزلی ۱

در دومین بازی هفته هجدهم لیگ برتر از ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه، تیم‌های فولاد و ملوان در ورزشگاه شهدای فولاد مقابل هم قرار گرفتند. در شرایطی که شاگردان مهدی تارتار تا دقیقه ۸۴ از میزبان خود پیش بودند، محمد عسگری ۱۸ ساله ۱۲ دقیقه پس از ورود به زمین، گل تساوی فولاد را به ثمر رساند.

به این ترتیب این تیم در دومین هفته متوالی با سرمربیگری احمد آل نعمه بازنده نشد و با ۱۹ امتیاز موقت به رتبه یازدهم صعود کرد. انزلی‌چی‌ها نیز با ثبت هشتمین تساوی فصل خود ۲۹ امتیازی شدند و در جایگاه پنجم باقی ماندند تا نتوانند رده چهارم را از گل‌گهر پس بگیرند.

استقلال تهران ۱ - سپاهان اصفهان ۰

حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران میان استقلال و سپاهان، به لطف شلیک تماشایی روزبه چشمی و سیو دیدنی حسین حسینی، با پیروزی یک بر صفر شاگردان نکونام به پایان رسید. به جز دو صحنه مشکوک در محوطه جریمه دو تیم، بازی تا حوالی دقیقه ۲۰ موقعیت خاصی نداشت تا اینکه سپاهان به روی دروازه آبی‌ها خطرآفرین شد. ارسال ضربه کاشته رامین رضائیان در آستانه ورود به دروازه بود که توسط حسینی راهی کرنر شد.

استقلال در نخستین موقعیت جدی که به روی دروازه خلق کرد به گل رسید. ارسال رضاوند به روی دروازه با ضربه سر همراه شد که سیاوش یزدانی توپ را با سر دفع کرد و توپ در پشت محوطه جریمه به روزبه چشمی رسید و این بازیکن با یک شلیک تماشایی و روی پا، توپ را به گوشه دروازه فرستاد و یک گل تماشایی را به ثمر رساند. تلاش دو تیم برای رسیدن به گل بی‌نتیجه بود و استقلال موفق شد با تک گل روزبه چشمی از سد تیم پرمهره سپاهان عبور کند و امتیازاتش را به عدد ۳۹ برساند.

چهارشنبه نهم اسفند

تراکتور تبریز ۲ - استقلال خوزستان ۰

تیم فوتبال تراکتور تبریز در چارچوب هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر ایران در فصل بیست‌وسوم این مسابقات با نتیجه دو بر صفر در برابر استقلال خوزستان به پیروزی رسید تا در فاصله هشت امتیازی از صدرنشین، هم‌امتیاز با سپاهان و با یک بازی بیشتر نسبت به این تیم، در رده چهارم قرار بگیرد.

برای شاگردان پاکو خمز در این بازی نه‌چندان سخت و البته حساس، رحمان جعفری خرید نیم‌فصل تی‌تی‌ها ، همچنین امیرحسین حسین‌زاده گلزنی کردند تا تیم فوتبال تراکتور هفته هجدهم را با دست پر به پایان برساند.

پیکان تهران ۲ - صنعت‌نفت آبادان ۲

تیم‌های فوتبال پیکان تهران و صنعت‌نفت آبادان در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که هر دو تیم در قعر جدول رده‌بندی حضور داشتند و برای فرار از منطقه خطر می‌جنگیدند. تا قبل از این بازی، نفت آبادان ۱۱ و پیکان ۱۳ امتیاز داشت و به همین خاطر کسب سه امتیاز برای هر دو تیم بسیار اهمیت داشت.

تقابل رضا عنایتی و سهراب بختیاری‌زاده، دو ستاره سابق استقلال، هم در نوع خود جالب بود. همه این اتفاقات سبب شد یک بازی پربرخورد و پر از اتفاق را شاهد باشیم. مسابقه‌ای که چهار گل داشت و اگر پیکانی‌ها دقت می‌کردند، پیروز می‌شدند، اما در ثانیه‌های پایانی گل تساوی را خوردند و بازی با نتیجه دو بر دو خاتمه یافت.

شمس‌آذر قزوین ۰ - صنعت‌مس رفسنجان ۰

از هفته هجدهم مسابقات لیگ برتر تیم‌های مس رفسنجان و شمس آذر قزوین عصر روز چهارشنبه در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سردار آزادگان روبه‌روی هم قرار گرفتند. این بازی که با مصاحبه‌های پیش از بازی سرمربیان دو تیم که تفکر هجومی دارند قرار بود بازی زیبایی از کار درآید، جذاب نشد و هیچ گلی از خط دروازه‌ها عبور نکرد.

هر چند هر دو تیم فرصت‌های متعددی برای گلزنی داشتند، اما سرانجام این بازی بدون گل به پایان رسید و میزبان در خانه در مقابل تیم مس رفسنجان متوقف شد. شمس آذر با کسب ۲۲ امتیاز همچنان در رده نهم جدول لیگ قرار دارد. تیم شمس‌آذر قزوین در هفته نوزدهم لیگ نیز میزبان تیم آلومینیوم اراک خواهد بود.

ذوب‌آهن اصفهان ۰ - پرسپولیس تهران ۱

پرسپولیس در چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر در یک بازی حساس به مصاف ذوب آهن در فولادشهر اصفهان رفت. این اولین بازی نیم‌فصل دوم بود که اوسمار توانایی استفاده از تمام خریدهای جدید خود را داشت، اما ترجیح داده بود آن‌ها را نیمکت‌نشین کند و با به زمین رفتن آن‌ها در نیمه دوم کیفیتشان تا حد قابل قبولی مشهود بود.

پرسپولیس در حالی به مصاف ذوب‌آهن رفت که علیرضا بیرانوند محروم بود و شهاب زاهدی نیز از پرسپولیس جدا شده بود تا ترکیب برنده و اصلی سرخ‌ها مقابل تراکتور دو تغییر اجباری داشته باشد، با این حال سرخ‌ها با کلین‌شیت امیررضا رفیعی ۲۱ ساله و پنالتی چیپ گئورگی گولسیانی یک بر صفر برنده شدند.

کد خبر 731862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.