انتشار آمارنامه ۱۴۰۱ شهر همدان در ۱۶ فصل

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان گفت: از مهم‌ترین مسائلی که در مدیریت شهری برای مجموعه شهرداری بسیار حائز اهمیت بوده است و در امور مختلف به ساختار و فرایندهای مجموعه مدیریت شهری کمک می‌کند، آمارنامه‌ها بوده که برای سال ۱۴۰۱ در ۱۶ فصل تدوین شده و انتشار یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مجتبی حمزه‌رستگار امروز _پنجشنبه دهم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمارنامه سال ۱۴۰۱ همه معاونت‌ها، مدیریت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری همدان و سایر دستگاه‌های اجرایی در ۱۶ فصل در مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه تکمیل و به‌صورت الکترونیکی در درگاه https://amar.hamedan.ir منتشر شد.

وی افزود: سالنامه آماری شهر همدان بیانگر تصویری شفاف از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر همدان است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان با بیان اینکه آمار و اطلاعات از پایه و اساس اصلی برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و ارزیابی عملکرد سطوح مختلف مدیریت است، ادامه داد: سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و کارشناسان برای تدوین راهبردها و تعیین خط‌مشی‌ها، برنامه‌ریزی، نظارت، هماهنگی به داده‌های آماری نیاز دارند.

حمزه‌رستگار با بیان اینکه جمع‌آوری و تحلیل داده‌های آماری موجب ارزیابی بهتر عملکرد گذشته حال و آینده و موجب شفافیت در عملکرد مجموعه شهرداری می‌شود، تصریح کرد: بهره‌گیری درست از آمار علاوه بر اینکه موجب پیشبرد امور با هزینه کمتر می‌شود، نقش مؤثری در شناخت فرصت‌ها و استفاده بهینه از امکانات جامعه و پرهیز از خطرها و توسعه کشور دارد.

وی اضافه کرد: در این آمارنامه با بهره‌گیری از اصول علمی تلاش شده تا مجموعه‌ای مفید جهت تصمیم‌سازی بر اساس داده‌ها تهیه شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان با اشاره به اهمیت نقش مهم آمار در موفقیت سازمان‌های امروزی گفت: در راستای ارتقای مجموعه شهرداری به سازمانی داده‌محور، داشبورد آماری آمارنامه سال ۱۴۰۱ شهر همدان ایجاد و برای استفاده عمومی از طریق نشانی https://data.hamedan.ir در دسترس شهروندان همدانی قرار گرفته است.

کد خبر 731836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.