اصحاب فرهنگ و هنر مبلغ حضور در انتخابات باشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از همه اصحاب هنری، فرهنگی و رسانه‌ای که همیشه پیشگام فعالیت‌های اجتماعی سیاسی در کشور بودند می‌خواهیم مبلغ حضور در انتخابات باشند تا شاهد حضور پرقدرت مردم پای صندوق‌های رأی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اهمیت حوزه سواد رسانه اظهار کرد: ما باید نگاه فرصت‌محور به این حوزه داشته باشیم و نباید هر اتفاق و فناوری جدیدی که وارد کشور می‌شود موجب نگرانی شود و این امر مستلزم دانش و سواد است.

وی درباره اقدامات فرا وزارتخانه‌ای در حوزه سواد رسانه‌ای افزود: در حوزه کودک و نوجوان تفاهم‌نامه چندجانبه‌ای با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است که در حال پیگیری برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه هستیم؛ همه این سیاست‌گذاری‌ها ذیل شورای سیاست‌گذاری فضای مجازی اتفاق می‌افتد و ما آن را پیگیری می‌کنیم.

وزیر فرهنگ در ادامه گفت: هر قدر فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌ای تقویت می‌شود، به همان اندازه نیازمندی‌های عمومی برای اطلاع‌رسانی از ماهیت فناوری‌های جدید و پیچیده بیشتر می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه تعبیر «سواد رسانه‌ای» مدت‌هاست وارد ادبیات نظری این حوزه شده و همه نسبت به آن اطلاعاتی دارند، اما به‌هرحال امروز واقعیت‌هایی مبنی بر اینکه رسانه‌ها مردم را در بر گرفته‌اند و فضا رسانه‌ای شده است، وجود دارد، تصریح کرد: بیش از ۸۵ درصد مردم به نوعی از رسانه‌های نوین استفاده می‌کنندآ اما اقتضائات آن فراهم نشده است به همین دلیل با مصرف بی‌رویه فناوری‌ها مواجه می‌شویم که مشکلاتی را برای خانواده‌ها به وجود می‌آورد. یکی دیگر از مشکلات این حوزه اخبار جعلی است؛ همه این‌ها عوارضی است که از نبود اطلاعات لازم در این عرصه به وجود آمده است.

وی ادامه داد: همایش سواد رسانه با هدف هم‌فکری برای این منظور است تا اشتراک دیدگاه بین نخبگان برای چگونگی مواجهه با پدیده‌های عمومی را به وجود بیاورد و امید است این همایش برای رسیدن به این منظور موفق باشد.

وزیر فرهنگ درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتخابات حق مردم است و برای تعیین سرنوشت سیاسی آحاد جامعه است؛ نظام سیاسی ارتقا یافته مثل جمهوری اسلامی ایران تعداد زیادی انتخابات را برگزار کرده است.

اسماعیلی یادآور شد: برای مردم این موضوع اهمیت مضاعفی دارد فارغ از اینکه کارآمدی نتایج انتخابات با کارنامه برگزیدگان مهم است نفس انتخابات و فضای مشارکت سیاسی و انتخاب نوع کنش سیاسی نیز اهمیت دارد.

وی افزود: از همه اصحاب هنری، فرهنگی و رسانه‌ای که همیشه پیشگام فعالیت‌های اجتماعی سیاسی در کشور بودند می‌خواهیم مبلغ حضور در انتخابات باشند تا شاهد حضور پرقدرت مردم پای صندوق‌های رأی باشیم.

کد خبر 731813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.