خروج سامانه بارشی از کشور/ از شنبه هوا گرم‌تر می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش نسبی دما از روز شنبه و خارج شدن سامانه بارشی از کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز سامانه بارشی در نیمه شرقی و مناطقی از مرکز کشور فعال خواهد بود و سبب بارش باران و برف و وزش باد می‌شود، همچنین شدت بارش در جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان خواهد بود.

وی افزود: روز جمعه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد، در شرق خراسان رضوی بارش برف ادامه خواهد داشت و به‌تدریج سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز شنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد ادامه خواهد داشت و در نیمه غربی کشور، جوی آرام همراه با روند افزایشی دما حاکم می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: یکشنبه در نیمه شرقی کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما مستقر خواهد بود و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی واقع در غرب، جنوب غرب و در بعضی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر و رگبار پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه با گذر موج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور، در غرب، جنوب غرب، مناطقی از مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور ابرناکی، رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: روز سه‌شنبه در شرق استان‌های کرمان و هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، بارندگی و وزش باد انتظار می‌رود و بعدازظهر این موج از جنوب شرق کشور خارج می‌شود، همچنین امروز در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و جمعه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: پنجشنبه در نیمه غربی کشور و جمعه در نیمه شرقی کشور کاهش دما خواهیم داشت و از روز شنبه تا اواخر هفته آینده روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود، امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه دریای عمان مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، ابری با بارش برف، گاهی وزش باد با بیشینه ۲ و کمینه ۲- درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۴ و کمینه ۴- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 731798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.