هشدار سطح زرد هواشناسی برای سرما و یخبندان در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از هشدار سطح زرد برای یخبندان طی فردا پنج شنبه تا صبح یکشنبه هفته آینده در استان خبر داد و گفت: طی این مدت افت محسوس دما طی ساعات شب و صبح و یخبندان گسترده به ویژه در ارتفاعات دامنه ها و مناطق کوهستانی (شدید) پیش بینی می شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ماندگاری هوای سرد و فعالیت تناوبی سامانه بارشی در استان گیلان است و فردا پنج شنبه به تدریج با کاهش ابر در ساعات صبح و شب یخبندان و طی روز افزایش دما تا اوایل صبح یکشنبه مورد انتظار است.

وی افزود: طی این مدت افت محسوس دما طی ساعات شب و صبح و یخبندان گسترده به ویژه در ارتفاعات دامنه‌ها و مناطق کوهستانی (شدید) پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: برای روز پنج شنبه جاری، در مناطق مرکزی و شرقی استان قسمتی ابری تا ابری، بارش پراکنده، گاهی وزش باد به تدریج کمی ابری تا نیمه ابری، طی روز افزایش دما، طی صبح و شب یخبندان و هوای مناطق غربی نیز صاف تا نیم ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد و صبح یخبندان مورد انتظار است.

دادرس با بیان اینکه هوای روز جمعه صاف تا قسمتی ابری، طی صبح و شب یخبندان و روز افزایش دما پیش بینی می‌شود، اضافه کرد: روز شنبه نیز هوای استان صاف تا قسمتی ابری طی صبح یخبندان، گاهی افزایش ابر و وزش باد و برای روز یکشنبه کمی ابری تا نیمه ابری به تدریج افزایش ابر یا احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: یخ زدگی، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها به ویژه جاده‌های کوهستانی و مناطق پوشیده از برف، تنش دمایی در باغات و مزارع و آسیب به محصولات کشاورزی و آسیب به تأسیسات به ویژه گاز و آب از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس تصریح کرد: با توجه به لغزندگی جاده‌ها، مردم از تردد غیرضروری در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند و رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر را دارند، نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی، زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مخاطرات هواشناسی از روز پنجشنبه تا صبح یکشنبه هفته آینده در استان پیش‌بینی شده است، گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: کشاورزان به باغداران مرکبات و کیوی، گلخانه‌داران، دامداران و مرغداری‌ها تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان را به عمل آورند.

دادرس اظهار کرد: با توجه به افت دما به‌ویژه در ساعات شب و صبح، طی این مدت شهروندان نسبت به قرار دادن پوشش‌های محافظ برای کنتورهای آب و گاز اقدام کنند.

کد خبر 731776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.