جوانان در مسیر جهاد تیبیین گام بردارند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز هر جوان به تنهایی باید یک رسانه باشد و در مسیر جهاد تبیین و اگاهی بخشی جامعه گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی شامگاه _چهارشنبه نهم اسفند_ در دیدار دانش آموزان نخبه بسیج دانش آموزی استان با وی اظهار کرد: طرح پرسش و سوال از ویژگی‌های یک جوان است و دانش آموزان و نخبگان باید به مرحله‌ای برسند که هر فعلی را با سوال، جواب و اقناع انجام دهند.

وی افزود: اگر جوانی برای سوال خود جوابی پیدا نکند، موج او را خواهد برد، اما اگر طرح سوال کرد و برای آن جوابی یافت و اقناع شد، در مسیری که برایش طراحی شده است، موفق خواهد شد.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی ادامه داد: جوان یعنی زندگی و هر فرد در سه مرحله از دوران زندگی خود دست به انتخاب‌های مهم می‌زند که عبارت از زندگی شخصی، زندگی خانوادگی و زندگی اجتماعی است.

رحمتی خطاب به حاضرین در جمع تاکید کرد: اگر نمی‌توانید برای چراها جواب داشته باشید، پرس و جو کنید و پاسخ اقناع کننده برای آن پیدا کنید تا بتوانید به انسان موفقی تبدیل شوید.

وی گفت: در زندگی باید سبک و روش انتخاب کردن را بیاموزید تا بتوانید انتخاب‌های درستی داشته باشید.

استاندار آذربایجان شرقی به دانش آموزان نخبه تاکید کرد: شما باید در زندگی شخصی و خانوادگی خود دست به انتخاب‌های آگاهانه، با مطالعه و همراه با پرسشگری بزنید تا انسان‌های موفقی شوید.

رحمتی ادامه داد: اگر در جوانی، انتخاب گری و نحوه انتخاب را درست انجام دهید، در زندگی شخصی و خانوادگی و به طریق اولی در زندگی اجتماعی و جامعه مدنی به موفقیت خواهید رسید و این مسیر باید از زمان ورود به مدرسه شروع شود.

وی تاکید کرد: با وجود اختلاف نظر در تعریف موفقیت، همه جوانان به دنبال موفقیت در زندگی خود و در حوزه‌های مختلف هستند و چیزی که در این زمان به شما کمک خواهد کرد تا به اهداف خود برسید، مطالعه هدفمند است.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر می‌خواهید در زندگی شخصی، خانوادگی یا اجتماعی اهل انتخاب‌های صحیح باشید، باید به خود ارزش بدهید و مسیر انتخاب گری را بشناسید.

رحمتی افزود: اگر در وجود انسان دغدغه مندی، آرمان گرایی، رؤیا و اهداف بلند نباشد، موفق نخواهد شد.

رحمتی اشاره‌ای به انتخابات ۱۱ اسفند کرد و اظهار داشت: هر انسانی به دنبال رشد و پیشرفت می‌باشد و خواسته جوانان این است که این کشور پیشرفت کند و مؤلفه‌های زندگی در آن ارتقا باید.

رحمتی ادامه داد: اگر مردم صحنه را خالی کنند و تصمیم سازی نکنند، آن وقت دیگران برای آنها تصمیم خواهند گرفت.

وی گفت: اینکه جوانان در این اندیشه باشند که خودشان باید سرنوشت کشور را تعیین کنند، یک موضوع کاملاً عقلی است.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که برای ما بستر انتخاب را فراهم کرده و تمام آحاد مردم می‌توانند رأی دهند.

وی تاکید کرد: تمام اهداف، آمال و آرزوها باید در قانون متبلور شود و هر کسی در هر جایگاهی از استاندار تا بخشدار، شهردار، رئیس اداره و معلم و به آن چیزی عمل خواهد کرد که در کشور قانون شده است.

رحمتی ادامه داد: ریل حرکت جامعه در مجلس تعیین می‌شود و مدیران مجری این قوانین هستند.

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که اگر فردی به مجلس برود که مصلحت جامعه را تشخیص ندهد و نسبت به پیشرفت، تولید و اصلاح جامعه، دغدغه‌ای نداشته باشد، چگونه می‌تواند قانون گذاری کند؟

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ادامه داد: امروز هر جوان به تنهایی باید یک رسانه باشد و در مسیر جهاد تبیین و آگاهی بخشی جامعه گام بردارد

کد خبر 731761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.