طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان ۴۷.۵ درصد پیشرفت دارد

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومانی در حال اجرا است و در حال حاضر ۴۷.۵ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آبفا کردستان، محمد فرهاد اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی در قالب تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه و بسیج سازندگی کردستان از ابتدای سال گذشته آغاز شده و در طول ۳۰ ماه قرار است ۱۶۹ روستای استان از نعمت آب شرب بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند شوند.

وی افزود: از این تعداد روستا ۱۲۲ مورد در قالب شش مجتمع آبرسانی روستایی و ۴۷ تک روستا قرار دارند و در مجموع ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: تا پیش از اجرای طرح جهاد آبرسانی ۷۶ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند بودند و پس از تکمیل این طرح، جمعیت بهره‌مند از آب شرب پایدار به ۸۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

فرهاد ادامه داد: ۲۱ هزار و ۶۲۹ نفر در روستاهای استان در قالب پروژه‌های دهه فجر با هزینه ۳۸۵ میلیارد ریال از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اضافه کرد: در این پروژه‌ها ۱۱ باب مخزن، پنج ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۴ لیتر در ثانیه، خط انتقال به طول ۲۴.۵ کیلومتر و شبکه توزیع به طول ۳۲.۳ کیلومتر اجرا و در مجموع ۵۱.۵ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبرسانی اضافه شد.

کد خبر 731693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.