توزیع عادلانه پروژه‌ها در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توزیع پروژه‌ها در مناطق کمتربرخوردار و محلات دارای بافت فرسوده یکی از رویکردهای توزیع عادلانه پروژه‌ها در مناطق پانزده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر برای بودجه سال آینده است.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه ۳۴ هزار میلیاردی برای سال آینده شهرداری اصفهان تصویب شد که رشد ۵۰ درصدی نسبت به بودجه سال جاری دارد.

وی با بیان اینکه بودجه مصوب سال آینده را می‌توانیم به بخش‌های مختلف منابع و مصارف تقسیم کنیم، افزود: در حوزه منابع حدود ۱۹ درصد بودجه در قسمت دارایی‌های مالی، ۲۵ درصد بودجه در قسمت دارایی‌های سرمایه‌ای و ۵۶ درصد بودجه در بخش درآمدها افزایش داشته است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سهم اعتبارات و هزینه‌های عمرانی در بودجه سال آینده حدود ۷۰ درصد است، گفت: در بودجه سال آینده اعتبارات هزینه‌ای با رشد ۶۶ درصدی، تملکات و دارایی‌ها با رشد ۴۳ درصد و اعتبارات تملکات دارایی ۶۶ درصد افزایش داشته است.

میرباقری با بیان اینکه در بودجه سال آینده برای سهم ردیف‌های درآمدی در بخش عوارض ارزش افزوده، ۲۳ درصد افزایش پیش‌بینی شده است، ادامه داد: ۲۷ درصد در حوزه ساختمانی، ۲۱ درصد در حوزه اوراق، ۳۴ درصد در فروش اموال سرمایه‌گذاری و چهار درصد برای سایر امور پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده سهم حوزه حمل‌ونقل و ترافیک ۴۱ درصد، حوزه خدمات شهری ۱۵ درصد، حوزه مالی و اقتصادی ۱۳ درصد، حوزه برنامه‌ریزی ۱۳ درصد، حوزه فرهنگی هشت درصد، حوزه شهرسازی سه درصد و حوزه عمران سه درصد تعیین شده است.

بیشترین تمرکز در بودجه سال آینده اتمام پروژه‌های ناتمام در شهر اصفهان است

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سهم حوزه عمران ۶۸ درصد نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است، گفت: فرایند تصویب بودجه در کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر در برش‌های مختلف انجام شد و پس از آن جلسات تلفیق برگزار شده و بودجه تمام سازمان‌ها و مناطق بررسی و تصویب شده است.

وی افزود: بیشترین تمرکز در بودجه سال آینده اتمام پروژه‌های ناتمام در شهر اصفهان است، همچنین اولویت نخست مدیریت شهری برای پروژه‌های عمرانی، تکمیل خط دو قطار شهری و پروژه بزرگ حلقه حفاظتی است که جز پروژه‌های مهم شهر به‌شمار می‌رود.

میرباقری خاطرنشان کرد: پروژه‌های دیگر از جمله سالن اجلاس و پل صاحب روضات نیز در اولویت کاری مدیریت شهری این کلان‌شهر قرار دارد.

وی گفت: برای سال آینده انواع پروژه‌های منطقه‌ای، مهم منطقه‌ای و شاخص تعریف و هرکدام به‌صورت نسبی در مناطق تقسیم شده است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: توزیع پروژه‌ها در مناطق کمتربرخوردار و محلات دارای بافت فرسوده یکی از رویکردهای توزیع عادلانه پروژه‌ها در مناطق پانزده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر برای بودجه سال آینده است.

کد خبر 731670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.