تکمیل رینگ‌های ترافیکی شهر قم با هدف ساماندهی هسته مرکزی شهر

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: تکمیل رینگ‌های ترافیکی اطراف شهر قم و ساماندهی ورودی‌های شهر از نظر ترافیکی موجب بهبود وضعیت ترافیک هسته مرکزی شهر قم می‌شود.

رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم در خصوص ساماندهی و طراحی مسیرها و معابر شهری اظهار کرد: از سال ۹۴ برنامه‌ریزی‌ها در راستای بازگشایی مسیرها و معابر هدفمند طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای عملیات در رینگ‌های هسته مرکزی شهر به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و قرارگیری مسیرهای عبوری در مرکز اصلی، شهروندان را با مشکلاتی روبرو می‌کند، افزود: به همین منظور ساماندهی رینگ‌های عمار یاسر و امام علی (ع) در دستور کار قرار گرفت و دیگر ورودی‌های شهر چون میدان ۷۲ تن، تقاطع سلام، پل ابومهدی المهندس ساماندهی و بهسازی شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از احداث تقاطع غیر هم‌سطح در شهر قائم خبر داد و خاطرنشان کرد: مطالعات و طراحی‌های لازم برای احداث تقاطع غیر هم‌سطح در شهر قائم انجام‌شده و به‌زودی کلنگ زنی این تقاطع آغاز می‌شود.

خانه‌زاد یزدی با تأکید بر ساماندهی میدان مرجعیت و احداث تقاطع غیر هم‌سطح در سال آینده، عنوان کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ساماندهی رینگ‌های بیرونی در حال تکمیل و نهایی شدن است که این موضوع موجب ساماندهی ترافیک هسته مرکزی شهر قم نیز خواهد شد.

وی گفت: در شهر قم ۳۵ تقاطع غیر هم‌سطح پیش‌بینی‌شده ،۲۳ تقاطع اجراشده و مابقی نیز به ترتیب در حال طراحی و اجرا است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به ساماندهی و تکمیل پروژه میدان نماز و تقاطع محور فردوسی با بلوار پیامبر اعظم (ص)، اضافه کرد: پروژه تقاطع بلوار شهید صدوقی با محور فردوسی پیشرفت قابل‌توجهی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به تقاطع میدان ارتش و بلوار یادگار امام (ره) اضافه کرد: با بهره‌برداری از پروژه شهدای پرواز در ابتدای سال، طرح ساماندهی و روان‌سازی در بلوار یادگار امام اجرا شد.

وی با بیان اینکه شکل معابر و مسیرهای شهر قم به‌صورت دایره است و معابر قطری در این نظام اهمیت ویژه‌ای دارد، ادامه داد: پس از اتصال حافظ با حریم ریل راه‌آهن و سپس اتصال آن به انتهای مدرس و بلوار یادگار امام، رینگ شهری به لحاظ شکلی تکمیل می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه رینگ فردوسی سمت گلزار شهدا و مدرسه هدایت در برنامه توسعه و تعریض است و در سال آینده اعتبار لازم برای تملکات و اتصال آن به میدان پلیس و محلاتی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر عرضی آنجا ۱۶ متر و با یک تقاطع چراغ متصل شده و تقاطع غیر هم‌سطح در ۱۵ خرداد و محور عمار هم‌سطح سازی شده و این مسیر در حال شکل‌گیری است.

خانه‌زاد یزدی گفت: حذف رودخانه قم با توجه به معضلات ترافیکی و کمبود محور قطری که مسیر شمال و جنوب به هم متصل کند، منطقی نیست و تنها می‌توانیم با کمک سازمان مدیریت بحران در زمان‌های بارندگی برف و باران این مسیر را بسته نگه داریم.

کد خبر 731656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.