انتخاب آگاهانه نمایندگان در حل معضلات زیست‌محیطی سرنوشت‌ساز است

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تغییر اقلیم چالش برانگیزترین مسئله کشور است و لازم است مردم نمایندگان آگاه در حوزه محیط زیست را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، داریوش گل‌علیزاده درباره لزوم مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفند، اظهار کرد: لازم است مردم با حضور و انتخاب گزینه‌های درست در سرنوشت کشورشان مشارکت جدی داشته باشند.

وی افزود: اهمیت مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های قانونگذاری و نظارت بر کسی پوشیده نیست، اما انتخاب درست مردم می‌تواند برای حل معضلات جدی کشور از جمله آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی نیز تأثیر مثبتی داشته باشد.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: قانونگذاری درست و اصلاح قوانین نیازمند رویکرد مثبتی است به‌ویژه در حوزه تغییر اقلیم که یکی از چالش برانگیزترین مسائل آینده کشور است، نیازمند اتخاذ تصمیمات درست از سوی قوه مقننه هستیم و انتخاب آگاهانه مردم می‌تواند در این مورد تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه تغییر اقلیم در دنیای فعلی می‌تواند بر روند و مسیر توسعه در کشورها تأثیرگذار باشد، تاکید کرد: اتخاذ تصمیمات درست یا نادرست در حوزه قانونگذاری می‌تواند تأثیرگذاری این معضلات را کاهش یا افزایش دهد و از این حیث انتخاب درست مردم روی عملکرد مجلس آینده و نحوه مقابله ما با مسائل محیط‌زیستی مؤثر خواهد بود.

گل‌علیزاده با تاکید بر لزوم انتخاب افراد آگاه در حوزه محیط زیست از سوی مردم خاطرنشان کرد: برنامه هفتم توسعه یک برنامه مناسب و کارشناسی شده در حوزه محیط‌زیست به ویژه تغییر اقلیم است که امیدواریم با انتخاب آگاهانه مردم شاهد رویدادهای بهتری در خصوص تصمیم‌سازی و قانونگذاری در زمینه محیط‌زیست باشیم.

کد خبر 731653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.