آموزش خانه به خانه برای تفکیک زباله از مبدا در اهواز

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز با تاکید بر قراردادن زباله در منزل گفت: طرح آموزش شهروندی خانه به خانه به صورت آزمایشی در منطقه چهار شهرداری اهواز با هدف تفکیک زباله از مبدا آغاز شد.

محمود ثابت‌قدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: برای طرحی همچون تفکیک زباله از مبدا علاوه بر ایجاد عوامل انگیزشی همچون پرداخت بهای زباله خشک تحویل داده شده، نیازمند آموزش شهروندی و همگانی هستیم.

وی افزود: در صورتی که ارائه خدمات بازیافت زباله به شیوه درست اجرایی شود، ارتقای سلامت می‌تواند یکی از عمده مزایای آن باشد، چراکه به عنوان مثال با کاهش زباله‌گردهایی که به صورت کاملاً غیربهداشتی اقدام به این کار می‌کنند، می‌توانیم شاهد نمایش یک شهر آراسته و دور از هر نوع آلودگی محیطی باشیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: بدون تردید، طرح تفکیک زباله و جداسازی زباله‌های تر و خشک در گام نخست می‌تواند برای محیط زیست بسیار سودمند باشد تا جایی که از زباله‌های قابل بازیافت می‌توان برای تولید برخی محصولات اقدام کرد، در حالی که با اجرای منطقی و اصولی طرح تفکیک زباله از مبدا، ضمن آنکه می‌توان دوباره آن‌ها را بازیافت کرد، بلکه می‌توان نسبت به تهیه کود کمپوست نیز اقدام به عمل آورد.

ثابت‌قدم تاکید کرد: طرح آموزش شهروندی خانه به خانه به صورت آزمایشی در منطقه چهار شهرداری اهواز با هدف تفکیک زباله از مبدا آغاز شد، این طرح که با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری آغاز شده است ضمن اهدای کیسه‌های مخصوص تفکیک پسماند به شهروندان نکات آموزشی مربوط به تفکیک و نحوه استفاده از سامانه هوشمند بهروب نیز به شهروندان آموزش داده شد.

وی تصریح کرد: در این طرح در خصوص قرار دادن پسماند رأس ساعت ۲۳ درِ منزل تأکیدهای لازم انجام شده است و در خصوص جرایم تأخیر در قرار دادن زباله درِ منزل نیز توضیحات لازم داده شد.

کد خبر 731625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.