اجرای ۹۴۲ هکتار سامانه نوین آبیاری در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۹۴۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز _چهارشنبه نهم اسفند_ در نشست سامانه‌های نوین آبیاری که با حضور مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان، مدیران ستادی، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه و کارشناسان فنی برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۴۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده که این میزان آبیاری نوین در قالب ۵۷ طرح اجرا شده است.

وی افزود: ۱۳۱ طرح به مساحت ۲۸۱۹ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در دست اجرا بوده و تعهد اجرای استان برای اجرای سامانه نوین آبیاری برای سال جاری ۳۰۰۰ هکتار است که با تخصیص اعتبار مناسب و به‌موقع این میزان تعهد محقق می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در خصوص اجرای طرح‌های سامانه نوین آبیاری با هزینه‌های شخصی، مقرر شد مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه به‌موقع به بهره‌برداران درباره شرایط اجرای طرح و صدور مجوزها اطلاع‌رسانی کنند.

عطایی ادامه داد: مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین چگونگی احداث استخر ذخیره آب چاه‌های فرم یک را بررسی و به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اعلام و ابلاغ کند.

کد خبر 731620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.