آغاز بارش برف و باران در استان فارس

با ورود سامانه بارشی به استان فارس، از صبح امروز با شروع بارش باران در شهر شیراز، برخی مناطق در ارتفاعات بارش ها به صورت برف آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، بر اساس هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی استان فارس مبنی بر ورود یک سامانه بارشی جدید در استان فارس از اواخر سه‌شنبه هشتم اسفند این سامانه بارشی به صورت برف و باران در نقاط مختلف استان آغاز شد و ادامه دارد.

بارش‌ها در شهر شیراز از صبح امروز _چهارشنبه نهم اسفند_ به صورت باران آغاز شد و در ارتفاعات همچون پارک کوهستانی دراک، دشت ارژن و ارتفاعات ظفرآباد بارش‌ها به صورت برف است.

بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان فارس، این سامانه بارشی تا صبح پنجشنبه، دهم اسفند در استان ماندگار است که در مناطق شمالی و مناطق مرکزی استان بارش‌ها به صورت برف و باران، وزش باد، مه‌گرفتگی شدید و کاهش دید خواهد بود.

در این اطلاعیه اداره کل هواشناسی فارس نسبت به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، وزش باد و صاعقه هشدار داد و از مردم استان فارس درخواست کرد از سفرهای غیر ضروری به ویژه تردد در آزادراه شیراز اصفهان، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و نسبت به نگهداری از تأسیسات و عایق‌بندی لوله‌های آب به جهت جلوگیری از ترکیدگی و یخ‌زدگی اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، در هشدار صادر شده سطح زرد هواشناسی استان فارس کاهش محسوس دما پس از عبور سامانه بارشی اعلام شده است.

کد خبر 731537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    10 0
    قدرتوعظمت و بزرگواریش هزاران مرتبه شکرگزاریم