نسل «Z» پای کار انقلاب / شور و شوق رای اولی‌ها برای خلق حماسه

نسل «Z» یا همان دهه‌هشتادی‌ها خودشان را برای آمدن پای صندوق‌های رای آماده می‌کنند، آن‌ها پای انقلاب هستند و می‌خواهند انتخاب کنند، آن هم انتخابی سرنوشت‌ساز برای وطنشان؛ همان وطنی که برای آن جان می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، بارش‌های سنگین برف در روزهای گذشته و سرمای شدید هوا هم نتوانسته از شور و حالی که انتخابات در شهر ایجاد کرده است، بکاهد، ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها همین حوالی است، میتینگ تبلیغاتی به راه انداخته و صدای بلندگوهای آن تمام محله را فرا گرفته است.

قرار است همایشی برای رأی‌اولی‌ها در شهر برگزار کنیم و من در حال آماده کردن عکس‌ها و سخنان کوتاهی از شهید «رحمان استکی» هستم تا در این همایش بین آن‌ها پخش کنیم، مردمان این دیار در نخستین دوره انتخابات مجلس، مردی را انتخاب کرده بودند که روحیه ظلم‌ستیزی چهارمحال و بختیاری‌ها را بیدار کرده و آن‌ها را به صحنه مبارزه با طاغوت کشانده بود.

بارها پای صحبت‌های دوستان شهید استکی نشسته بودم و آن‌ها از مدیریت و دوراندیشی او گفته بودند، شهیدی که خود را همیشه خادم ملت می‌دانست و معتقد بود که وکالت را به عنوان یک وظیفه الهی باید پذیرفت، نه یک پست و مقام و مایه فخر.

نسل«Z»، پای کار انقلاب / شور و شوق رای اولی‌ها برای خلق حماسه

انتخاب عکس و سخنان این نماینده تراز انقلاب اسلامی برای نسلی که به نسل «Z» معروف است، بهترین تصمیمی بود که پس از چندین جلسه شور و مشورت گرفته بودیم، نسلی که تا وارد دنیایشان نشوید، نمی‌توانید علایق، نگرانی‌ها، آرزوها و افکار آن‌ها را بشناسید، اتفاقات تلخ سال گذشته شاید تصورهای دیگری از این نسل به جامعه داد، تصورهایی که البته چندان درست نیست.

دهه‌هشتادی‌هایی که قاعده‌ها را به هم می‌ریزند

دهه‌هشتادی‌ها برخلاف ظاهر خاص خود، آن‌جا که لازم باشد، قاعده‌ها را به‌هم می‌زنند. یعنی در حالی که کسی که انتظاری ندارد، می‌بینیم که نسبت به دین و انقلاب، علاقه‌ای ویژه نشان می‌دهند.

شاید یکی از بزنگاه‌هایی که علاقه این نسل به دین و انقلاب، آشکارا به نمایش گذاشته شده، پیاده‌روی اربعین است، دهه‌هشتادی‌ها هم وقتی که پای شرکت در این پیاده‌روی حماسی به میان آمد و هم زمانی که موضوع خدمت در موکب‌ها مطرح شد، به‌شدت پای کار آمدند.

حضور در هیئت‌های شناخته شده و پای روضه و مراسم مداحان به قول معروف جوان‌پسند هم از دیگر مواردی است که ثابت می‌کند این نسل را نباید از ظاهر امر قضاوت کرد.

نمی‌توان از نسل زد یا دهه‌هشتادی‌ها صحبت کرد، اما از علاقه‌ای که به حاج‌قاسم سلیمانی دارند، صحبت نکرد، مگابرند حاج‌قاسم، شاید در بین دهه‌هفتادی‌ها و البته دهه‌هشتادی، بیشترین تأثیر را گذاشته باشد، شرکت دهه‌هشتادی‌ها و نزدیک به آن‌ها دهه‌هفتادی‌ها در تشییع حماسی پیکر حاج‌قاسم، ثابت می‌کند که هر جا که لازم باشد، جنس قهرمانان این نسل، متفاوت از چیزی خواهد بود که دیگران تصور می‌کنند.

از دیگر قهرمانان این نسل، می‌توان به شهدای مدافع حرم اشاره کرد که نزد دهه‌هشتادی‌ها و بعد از آن دهه‌هفتادی، از ارج و قرب بسیاری برخوردار بوده‌اند، رشد کتاب‌های مرتبط با شهدا، از جمله کتاب «سلام بر ابراهیم» که بیشتر خوانندگانش دهه‌هشتادی‌ها و هفتادی‌ها هستند نیز نشان می‌دهد نباید صرفاً در ظواهر امر جا ماند.

نسل«Z»، پای کار انقلاب / شور و شوق رای اولی‌ها برای خلق حماسه

رأی‌اولی‌هایی که به احترام شهدا رأی می‌دهند

یاد صحبت‌های علیرضا و اشک‌هایی که صورتش را خیس کرده بود، افتاده‌ام، از دیدار رهبر انقلاب با رأی‌اولی‌ها جا مانده بود و اینجا ماندن او را سخت رنجانده بود، اما زمانی که متوجه شد قرار است، کمک حال ما در برگزاری همایش رأی‌اولی‌ها باشد و کاری کند که هم‌نسل‌هایش بتوانند دست به انتخابی صحیح بزنند، با چشمانی که برق در آن موج می‌زد، خداحافظی کرده بود.

هنوز در حال و هوای صحبت‌هایم با علیرضا بودم که آرش تماس گرفت و از انجام مصاحبه با تعدادی از دوستانش خبر داد، مصاحبه‌هایی که قرار بود در این گزارش از آن‌ها استفاده کنم.

آرش صالحی، دانشجوی رأی‌اولی است که در این گفت‌وگو گفته بود: «من رأی اولی‌ام و حتماً در اولین لحظه آغاز رأی‌گیری پای صندوق رأی محله‌مان حاضر می‌شوم و الان خودکار و شناسنامه‌ام را نیز آماده کرده‌ام، رأی ما به اندازه خون‌هایی که روز سیزدهم دی در محل گلزار شهدای کرمان بر زمین ریخت، تأثیرگذار است، من به احترام شهدا رأی می‌دهم.

محمدامین نعل‌شکن با توصیف شیرینی از قدرت بند انگشت اشاره‌اش گفته بود که دشمن را نه با پایمان، بلکه با همین بند انگشت خود له خواهیم کرد.

احمد کتابی هم با بیان اینکه من رأی‌اولی هستم و دشمن را له می‌کنم، منتظر هیچ دعوت‌نامه‌ای هم نیستم و خودکارم را هم آماده کرده‌ام، خطاب به نمایندگان آینده گفته بود: «وظیفه ما رأی دادن و انتخاب است که همیشه انجام داده‌ایم، اما شما هم قول بدهید به وظیفه‌تان عمل کنید.»

رقابت ۱۵۷ نامزد برای تکیه بر ۴ کرسی بهارستان

رأی‌اولی‌های این دیار قرار است آن‌طور که حسین میرزایی، معاون سیاسی امنیتی استانداری چهارمحال‌وبختیاری گفته است، از میان ۱۵۷ نامزد مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخاباتی، چهار نماینده را راهی بهارستان و از میان سه نامزد، یک نفر را راهی مجلس خبرگان رهبری کنند.

به گفته وی واجدین شرایط شرکت در انتخابات چهارمحال‌وبختیاری ۷۱۴ هزار و ۸۲۹ نفر هستند که از این تعداد، ۳۶۲ هزار ۶۲۱ نفر مرد و ۳۵۲ هزار ۲۰۸ نفر زن هستند.

۸۵۰۰ نفر کار انتخابات را در استان چهارمحال‌وبختیاری تسهیل می‌کنند که شامل افراد شورای نگهبان، نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی، فرمانداری‌ها و معتمدین محلات هستند، اما کار اساسی در انتخابات برعهده مردم است که انتخاب می‌شوند، انتخاب می‌کنند و این انتخابات را برگزار می‌کنند.

کد خبر 731490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.