انتخاب کن تا برایت انتخاب نکنند/ رای من آینده کشورم را می‌سازد

اگر سرنوشت خود و آینده کشوری که در آن زندگی می‌کنی، برای تو مهم است، به‌طور قطع نمی‌توانی بی‌تفاوت از کنار صندوق‌های رای بگذری؛ چراکه رای تو و رای من، می‌تواند آینده یک کشور را بسازد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، در واپسین روزهای تبلیغات کاندیداهای این دوره از انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار داریم و در کمتر از ۴۸ ساعت دیگر آزمون بزرگ انتخابات ۱۱ اسفند آغاز می‌شود.

شهرهای کردستان رنگ و بوی انتخابات به خود گرفته و تنور تبلیغات انتخاباتی کاندیداها حسابی گرم شده است. نامزدهای انتخابات در این یک هفته اخیر هر آنچه را که در توان داشتند برای تبلیغات گذاشتند و در یک روز باقی‌مانده نیز در تکاپو و آخرین تلاش‌های خود برای جمع‌آوری آرای بیشتر هستند.

از برپایی ستادهای انتخاباتی گرفته تا دید و بازدیدهای کاندیداها با سران و بزرگان شهرها و مناطق، همچنین به میان روستاها رفتن و دیدار با اهالی آبادی‌ها برای جلب نظر مردم از مهم‌ترین اقداماتی است که در شهرهای کردستان می‌توان از نامزدهای انتخاباتی دید.

کاندیداها خوب می‌دانند که آنچه در این عرصه تعیین کننده بوده، رأی مردم است، چراکه رأی تک‌تک افراد همان مصداق «قطره قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود» است که هرچه بیشتر جمع شود، تأثیرگذاری آن بیشتر است و البته فردی که بتواند آرای عموم را به سمت خود جلب کند، به‌طور قطع به گزینه اصلح نزدیک‌تر است.

با برگزاری این انتخابات، استان کردستان صاحب شش نماینده مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه خواهد شد و دو نماینده آن نیز در مجلس خبرگان رهبری مشغول به فعالیت می‌شوند.

این نمایندگان چون برآمده از آرای مردمی هستند و افرادی که به آنها رأی می‌دهند از گروه‌های مختلف جامعه هستند، به‌طور قطع از نمایندگان منتخب خود انتظاراتی را نیز دارند.

انتخاب کن تا برایت انتخاب نکنند/ رای من آینده کشورم را می‌سازد

به میان گروه‌های مختلف جامعه رفتیم و پای صحبت‌های آن‌ها در مورد انتخابات پیش‌رو نشستیم و آن‌ها از دغدغه‌های خود برای ما گفتند.

مردم یکی از مؤلفه‌های قدرت در جمهوری اسلامی هستند

محمدمهدی عبدالملکی، از اساتید گروه معارف دانشگاه‌های استان کردستان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات یازدهم اسفند قرار داریم، می‌طلبد که مردم حضور حداکثری و مشارکت بالایی در انتخابات داشته باشند، چون یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران، مردم هستند.

وی می‌افزاید: مردم در تعیین سرنوشت خودشان با انتخاب وکلای خود برای چهار سال آینده می‌توانند نقش داشته باشند، چون مجلس محل قانون‌گذاری و ایجاد لوایح و طرح‌ها است که در نهایت منجر به توسعه و پیشرفت کشور می‌شود.

استاد دانشگاه کردستان ادامه می‌دهد: نمایندگان ناظر بر قوه مجریه هستند و در اجرای نقشه‌های توسعه کشور می‌توانند دخیل باشند.

عبدالملکی اضافه می‌کند: اگر مردم حضور یکپارچه‌ای در انتخابات داشته باشند، به‌طور قطع می‌توانند تأثیرگذار باشند و ما نیز به عنوان قشر دانشگاهی دعوت می‌کنیم از همه مردم که در انتخابات شرکت کنند تا اقتدار، عزت و عظمت ایران اسلامی را به دنیا نشان دهند.

وی خاطرنشان می‌کند: نماینده اصلح کسی است که در مرحله اول با خدای خود عهد ببندد و برای رضای خدا کار کند و خودش را خدمتگزار و نوکر مردم بداند و در مرحله بعد کاردان، کاربلد و قانون‌دان باشد و بتواند امانتدار خوبی برای رأی مردم حوزه انتخابیه‌ای که به او اعتماد کرده‌اند، باشد.

انتخاب کن تا برایت انتخاب نکنند/ رای من آینده کشورم را می‌سازد

ناصح یوسفی، رئیس و عضو هیئت علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرستان سقز نیز به خبرنگار ایمنا عنوان می‌کند: همچنان که دانشجویان و اساتید در عرصه‌های علم و دانش پیشرو هستند و بهترین علوم را برمی‌گزینند، می‌توانند در عرصه انتخابات نیز با تحقیق و پژوهش خود، انتخاب اصلح را داشته باشند.

وی اضافه می‌کند: قشر دانشگاهی می‌توانند کسی را انتخاب کنند که شایسته رفع مشکلات و حفظ کرامت انسان‌های یک شهر باشد و در مجلس شورای اسلامی وظیفه و تعهد خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

رأی ندهیم دیگران برای ما انتخاب می‌کنند

فریبا احمدزاده، دانشجوی رشته حسابداری نیز به خبرنگار ایمنا می‌گوید: هرکسی در قبال آینده کشور خود مسئول است و با شرکت کردن در این انتخابات می‌تواند نشان دهد که او هم حق رأی دارد و برای آینده کشورش اهمیت قائل است.

وی ادامه می‌دهد: اگر ما رأی ندهیم، دیگران برای ما انتخاب می‌کنند و در این صورت افرادی که رأی نداده‌اند، نباید دیگر از نمایندگان انتظاری داشته باشند.

دانشجوی حسابداری تصریح می‌کند: ما باید فردی را انتخاب کنیم که از دردها و مشکلات مردم آگاه باشد و بتواند بهترین تصمیم‌ها را برای کشور بگیرد.

احمدزاده می‌گوید: یک مجلس قوی با رأی حداکثری مردم تشکیل می‌شود و به‌طور قطع بهترین نمایندگان به آن راه خواهند یافت.

انتخاب کن تا برایت انتخاب نکنند/ رای من آینده کشورم را می‌سازد

سرنوشت کشورمان را خودمان رقم بزنیم

یونس صالحی، فارغ‌التحصیل دانشگاه نیز به خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: وظیفه همه ملت ایران است که در انتخابات شرکت کنند، چون مقام معظم رهبری نیز فرمودند که همه باید در انتخابات شرکت کنند و این یک تکلیف بر دوش همه ماست.

وی تاکید می‌کند: ما باید خودمان سرنوشت کشورمان را رقم بزنیم و به بیگانگان اجازه دخالت در امور کشورمان را ندهیم.

او می‌افزاید: یک نماینده باید خودش را از مردم بداند و به میان مردم برود و درصدد حل مشکلات آن‌ها بربیاید.

همه نسبت به آینده کشور احساس مسئولیت کنند

رؤیا احمدی، پرستار بیمارستان کوثر سنندج هم اعتقاد دارد که ما باید نسبت به آینده کشورمان احساس مسئولیت داشته باشیم و در انتخابات شرکت کنیم.

وی تصریح می‌کند: با دست روی دست گذاشتن و منتظر دیگران بودن، کار پیش نمی‌رود و همه باید نقش خود را در تعیین سرنوشت کشور ایفا کنند.

پرستار سنندجی تاکید می‌کند: چه ما رأی بدهیم و چه ندهیم، حتماً دو نماینده از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران به مجلس راه می‌یابند، پس چه بهتر است که رأی و نظر خود را به صندوق بیندازیم و در انتخاب نماینده اصلح مشارکت داشته باشیم.

انتخاب کن تا برایت انتخاب نکنند/ رای من آینده کشورم را می‌سازد

شیما محمدی، از کادر درمان استان کردستان هم می‌گوید: هرکسی حق یک رأی دارد که باید با تحقیق، بهترین انتخاب را داشته باشد.

وی خاطرنشان می‌کند: دشمنان نظام ما همواره درصدد القای این مسئله هستند که مردم را از نظام ناامید کرده و نگذارند که در انتخابات شرکت کنند که باید در این زمینه بسیار هوشیار باشیم.

این کادر درمان بیمارستان توحید سنندج از هم صنفی‌های خود می‌خواهد که در انتخابات شرکت کنند تا در آینده بتوانند به نمایندگان خود مراجعه کرده و پیگیر مسائل و مشکلات صنف خود باشند.

مشارکت حداکثری در انتخابات توسعه استان را به دنبال دارد

سیدحسین رحیمی، از کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی استان کردستان نیز به ایمنا می‌گوید: کشاورزان همواره ثابت کرده‌اند که پای این نظام و انقلاب هستند و بیشترین آرا را به صندوق انداخته‌اند.

وی اضافه می‌کند: ما همچنان که پیگیر مطالبات صنف خود هستیم، این بار نیز با انتخاب نماینده اصلح ثابت خواهیم کرد که پای این نظام ایستاده‌ایم و یکی از نقاط قوت کشاورزان استان، مشارکت حداکثری در انتخابات است.

این کشاورز بیجاری تاکید می‌کند: معتقدم که با مشارکت حداکثری ما بیشترین توجهات از سمت مسئولان ارشد کشور به سمت استان ما معطوف می‌شود.

رحیمی می‌افزاید: مردم ما این بار نیز ثابت خواهند کرد که دشمنان نظام نمی‌توانند راه به جایی ببرند و در این عرصه نیز آنها را ناکام خواهند گذاشت.

انتخاب کن تا برایت انتخاب نکنند/ رای من آینده کشورم را می‌سازد

شرکت در انتخابات تکلیف شرعی است

ماموستا محمدعلی فروتن، امام جمعه اهل سنت موچش نیز اظهار می‌کند: نباید نسبت به تعیین سرنوشت کشورمان بی‌تفاوت باشیم به همین دلیل لازم است در انتخابات شرکت کنیم.

وی ادامه می‌دهد: شرکت در انتخابات هم یک تکلیف شرعی بوده و هم در ادامه دستورات قرآن و پیامبران است که منجر به عزت و شکوه و اقتدار مردم ایران خواهد شد.

این ماموستای اهل سنت استان کردستان تصریح می‌کند: با رأی ندادن هیچ مشکلی حل نمی‌شود بلکه دشمنان نظام شاد می‌شوند و نسبت به این کشور بیشتر طمع می‌کنند.

ماموستا فروتن خاطرنشان می‌کند: علما و روحانیون نیز می‌توانند نقش روشنگری و تبیین اهمیت شرکت در انتخابات را برای مردم ایفا کنند.

رقابت ۱۳۳ کاندیدای مجلس شورای اسلامی در کردستان

اما آخرین وضعیت آمار و اطلاعات انتخابات و کاندیداهای این دوره استان کردستان را از مهدی رمضانی، رئیس ستاد انتخابات استان کردستان جویا شدیم که وی اظهار کرد: با توجه به انصراف و ائتلاف تعدادی از کاندیداها، ۱۳۳ نفر در حال حاضر کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان هستند که از این تعداد ۱۱۸ نفر را آقایان و ۱۵ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه شهرستان بیجار ۲۹ نفر، سقز و بانه ۱۱ نفر، سنندج، دیواندره و کامیاران ۴۸ نفر، قروه و دهگلان ۲۴ نفر و مریوان و سروآباد ۲۱ نفر کاندیدای این دوره از مجلس شورای اسلامی هستند.

انتخاب کن تا برایت انتخاب نکنند/ رای من آینده کشورم را می‌سازد

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: به ازای هر کرسی نمایندگی مجلس ۲۲ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند و نسبت به دوره گذشته شاهد افزایش ۴۱ درصدی کاندیداها بوده‌ایم.

رمضانی تصریح کرد: در حوزه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نیز چهار نفر کاندیدا در استان کردستان ثبت‌نام کرده‌اند که برای دو کرسی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وجود ۱۲۹۶ شعبه اخذ رأی در کردستان

وی با اشاره به تعبیه ۱۲۹۶ شعبه اخذ رأی در استان کردستان ادامه داد: ۲۵ هزار نفر در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان متصدی برگزاری انتخابات هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان اضافه کرد: یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در استان کردستان واجد شرایط رأی دادن هستند که با مدارک هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت می‌توانند اقدام به رأی دادن کنند.

رمضانی تاکید کرد: کلید توسعه استان کردستان مشارکت گسترده در انتخابات است زیرا مشارکت بالا توان مذاکراتی و چانه‌زنی مسئولان استان را در مرکز، برای جذب اعتبارات بیشتر بالا می‌برد.

به گزارش ایمنا، ملت ایران در هر برهه زمانی با آگاهی پا در عرصه گذاشته‌اند و این بار نیز می‌دانند با رأی ندادن نه تنها هیچ مشکلی حل نخواهد شد بلکه دندان طمع دشمنان به سمت این آب و خاک تیزتر خواهد شد پس قطعاً با هوشیاری می‌توانند این بار نیز سربلند از میدان انتخابات بیرون بیایند.

ویدا باغبانی؛ خبرگزاری ایمنا
کد خبر 731482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.