طرح کالابرگ فجرانه در دستور کار گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی

مدیر کل تعزیرات حکومتی همدان گفت: اجرای طرح گشت‌های مشترک بازرسی از عاملان توزیع اقلام کالابرگ فجرانه، جزو مهم ترین اقدامات تعزیرات همدان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مرضیه یونسی امروز _سه‌شنبه هشتم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر مبنای سیاست‌های تحولی سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر مطالبه‌گری و حضور میدانی مؤثر در بازار و با توجه به گزارش‌های مردمی به تعزیرات و دیگر مسؤولان استان در خصوص رویه‌های متعدد فروشگاه‌های مجری طرح در عرضه کالا یارانه‌ای، رصد واحدهای صنفی مجری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: اجرای طرح کالابرگ فجرانه با هدف کمک به هفت دهک اول خانوار انجام شد اما متأسفانه اطلاع‌رسانی کافی به فروشگاه‌ها و مردم داده نشده و در این بین مشکلاتی به وجود آمده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی همدان با اشاره به اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخگوی ابهامات شهروندان و ناظر بر اجرای طرح است ادامه داد: پیرو طرح ابتکاری گشت مشترک بازرسی مدیران اجرایی ادارات و سازمان‌های دولتی در استان، ضمن برگزاری گشت مشترک بازرسی به همراه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانده سپاه ناحیه همدان، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر بازرسی شده است.

یونسی اضافه کرد: در این راستا بیش از ۱۰ گشت مشترک با حضور بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف، بهداشت و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان انجام شده و تا پایان طرح مذکور این بازرسی‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این بازرسی‌ها به تعداد بیش از ۵۰ واحد صنفی و فروشگاه زنجیره‌ای سرکشی شد خاطرنشان کرد: با توجه به ابهامات اولیه طرح در راستای اطلاع‌رسانی به مردم و مسؤولان فروشگاه‌ها ضمن مصاحبه با صدا و سیمای مرکز همدان، در حاشیه گشت مشترک به سوالات شهروندان نیز پاسخ داده شده است.

یونسی با تأکید بر اینکه نبود اطلاع‌رسانی کافی به فروشگاه‌ها و عاملان طرح و انجام رویه‌های متعدد در سطح عرضه باعث سردرگمی متصدیان فروشگاه‌ها و نیز شهروندان شده بود اظهار کرد: این امر باعث شائبه فروش اجباری در بعضی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اجحاف در حق برخی شهروندان شده بود.

وی با بیان اینکه طرح یارانه فجرانه برای حمایت هفت دهک اول به صورت اعتبار در حساب سرپرستان خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود افزود: بدین صورت که هر شهروند قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم کالای اساسی شامل لبنیات، گوشت، برنج، روغن، قند و شکر، حبوبات، ماکارونی و تخم مرغ به مبلغ ۷۴۳ هزار تومان را مبلغ ۵۲۳ هزار تومان از جیب خود پرداخت می‌کند و مابه‌التفاوت آن یعنی ۲۲۰ هزار تومان از محل اعتبار دولت تأمین می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با بیان اینکه در این طرح امکان جابجایی اعتبار بین گروه‌های کالایی وجود ندارد ادامه داد: طرح موجود در بستر شبکه ملی اعتبار و با عاملیت شرکت مجری طرح (فارا)، با همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی شده است.

یونسی با بیان اینکه در اولین مرحله پیگیری شکایات مردمی شرکت فارا اقدام به مسدود کردن دستگاه‌های پوز و در مواردی نیز جمع‌آوری آنها نمود اضافه کرد: در حال حاضر فقط فروشگاه‌های زنجیره‌ای که قادر به تأمین کامل اقلام هستند عامل عرضه کالا می‌باشند.

وی به شهروندان همدانی توصیه داشت که از ازدحام در فروشگاه‌ها و خرید یکباره اجناس پرهیز کرده و اقلام مورد نیاز را در طی ماه و به تدریج و برحسب نیاز خرید کنند گفت: به فروشگاه‌های عامل توزیع نیز توصیه می‌شود از فروش اقلام خارج از طرح با اعتبار کالابرگ جدا خودداری کنند و به قوانین پایبند باشند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی همدان در پایان اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی با مراجعه به سایت سازمان و یا ادارات تعزیرات حکومتی می‌توانند شکایات خود را تنظیم و گزارش کنند و این اداره کل بر خود وظیفه می‌داند با قاطعیت با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد کند.

کد خبر 731444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.