پیامک‌های جعلی ابلاغ الکترونیکی همچنان قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: سودجویان و افراد فرصت طلب به بهانه ثبت‌نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) با استفاده از پیامک حاوی لینک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: به تازگی شاهد ارسال پیامک‌های جعلی به بهانه ثبت نام و مشاهده ابلاغ الکترونیکی در سامانه ثنا هستیم، متهمان اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آنها می‌کنند.

وی افزود: پیامک‌های جعلی که مورد استفاده افراد سودجو و کلاهبردار قرار می‌گیرد، دو مشخصه مهم دارد؛ در ابتدا اینکه این پیامک‌ها با سرشماره معمولی و شخصی ارسال می‌شود و دیگر مشخصه آن، لینک موجود در پیامک است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: برخی از شهروندان هنگام ورود به سامانه‌ها به نشانی سایت توجه نمی‌کنند و با جست‌وجو از طریق موتورهای جست‌وجوگر یا استفاده از لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی معرفی شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود کاربران با دقت و هوشیاری بالا توصیه‌های پلیس را سرلوحه فعالیت‌های خود در فضای مجازی قرار دهند و کاربران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کد خبر 731443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.