جدایی احتمالی‌ام از ذوب‌آهن غیراخلاقی نبود / اگر به فولاد می‌رفتم ذوب‌آهن سود می‌کرد

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: در قرارداد من با ذوب‌آهن بندی وجود داشت که اجازه می‌داد هر زمان از فصل از این تیم جدا شوم اما مدیریت کارخانه ص

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد ربیعی شامگاه _سه‌شنبه هشتم اسفند_ در کنفرانس‌خبری قبل از بازی تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس تهران در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرسپولیس ریتم فنی‌اش طی سال‌های اخیر را حفظ کرده و سرمربی جدیدشان شناخت کافی از این تیم دارد. باتوجه به محورهای بازی امیدوارم مسیر به سمتی برود که بازی را در دقایق مختلفی کنترل کنیم و سپس تاکتیک‌های مدنظرمان را به اجرا دربیاوریم.

وی افزود: مطمئنم بازیکنان تیم من می‌توانند در زمین به‌راحتی تاکتیک‌ها را پیاده کرده و بدون استرس‌های مربوط به این بازی لذت‌بخش بازی کنند و عملکرد و کیفیت درست و مناسبی از خودشان به نمایش بگذارند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن تصریح کرد: سه‌بازی تدارکاتی در نیم‌فصل انجام دادیم علی‌رغم اینکه پنج بازی تدارکاتی برنامه‌ریزی‌مان بود. فواصل طولانی‌مدت تعطیل بود و هفته اخیر هم نتوانستیم بازی انجام دهیم. این می‌تواند در فرم بازی تأثیرگذار باشد و امیدوارم فردا این دوری از مسابقات روی سبک بازی‌مان اثرپذیر نباشد.

محمد ربیعی همچنین خاطرنشان کرد: درخصوص نقل‌وانتقالات ناخواسته سه بازیکن اصلی‌مان را به‌علت مصدومیت از دست دادیم و دو بازیکن دیگر هم به‌صورت ناخواسته به خدمت سربازی رفتند که چهار نفر آن‌ها مهره‌های تیم بودند. قطعاً یک‌روز کامل درباره نقل‌وانتقالات و بودجه باشگاه صحبت می‌کنم اما سعی کردیم براساس داشته‌های‌مان بازیکنان جدید جذب کنیم.

وی ادامه داد: از ۱۹ سهمیه بزرگسال فقط ۱۷ بازیکن داریم و دو جای خالی تا پایان لیگ در لیست تیم‌مان وجود خواهد داشت و شش بازیکن هم سهمیه زیر ۲۳ سال هستند که مجموعاً ۲۳ بازیکن که ۳ نفر آن‌ها دروازه‌بان هستند در نیم‌فصل دوم خواهیم داشت و یک‌ریال هم اضافه‌تر از بودجه‌مان هزینه نکردیم و با مبلغ باقی‌مانده بازیکنان جداشده توانستیم چند خرید داشته باشیم.

سرمربی گاندوهای اصفهان گفت: در بازه‌زمانی نقل‌وانتقالات مکاتبات بین تیم‌ها وجود دارد. درخصوص محمدحسین اسلامی که صحبت کردم و محمدجواد محمدی هم پیشنهاداتی داشت که با من صحبت‌هایی انجام داد اما در نهایت تصمیم گرفت که تا پایان فصل در ذوب‌آهن بماند.

محمد ربیعی عنوان کرد: دوست دارم تمرکز من روی بازی فردا باشد و درخصوص موارد حاشیه‌ای صحبت خاصی انجام نمی‌دهم. خرید بازیکنان جدید نیازمند بودجه مالی خوب و اراده است که باتوجه به جایگاه‌مان در نیم‌فصل اول انتظار داشتم به‌صورت استاندارد تقویت شویم اما در نهایت تاحدودی برای نیم‌فصل دوم تغییراتی انجام دادیم و با همین لیست تا پایان فصل ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه بیان کرد: در رابطه با پیشنهاد فولاد صحبت کرده‌ام. نحوه پیشنهاد باشگاه فولاد و اتفاقاتی که افتاد کاملاً مشخص نشد اما اقدامات ما غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی نبود. در قرارداد من اختیار مساوات برای من و باشگاه ماده‌ای وجود داشت که اگر نتوانستیم همکاری کنیم با حفظ منافع دو طرف من از ذوب‌آهن جدا شوم. نیم‌ساعت پس از پیشنهاد فولاد با مدیرعامل و هیئت‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن صحبت کردم و سپس با فولاد وارد مذاکره شدم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: آقای کوهی مخالفت کردند اما می‌توانستیم براساس نوتیس هفت‌روزه به کمیته تعیین‌وضعیت برود که غیراخلاقی بود و هر دو باشگاه متضرر می‌شدند. مدیران‌عامل باشگاه‌های ذوب‌آهن و فولاد هم بایکدیگر صحبت کردند.

محمد ربیعی خاطرنشان کرد: از روز اول درباره مشکلات ذوب‌آهن اطلاعاتی داشتم‌. باشگاه اعلام کرده بود نتایج نیم‌فصل اول اهمیت دارد و توانستیم براساس بضاعتی که داشتیم فراتر عمل کنیم. انتظار پشتیبانی بیشتری داشتم اما به‌هرحال این مسائل کمکی به هیچ‌کس نمی‌کند. تعللی در قلب من بابت انگیزه‌ای که با ذوب‌آهن داشتم وجود ندارد و جدایی احتمالی‌ام از ذوب‌آهن غیراخلاقی نبود و اگر هم جدا می‌شدم این به‌سود ذوب‌آهن بود.

وی تصریح کرد: اکنون هم با همان انگیزه نیم‌فصل اول تلاش می‌کنم که شرایط ذهنی و فنی تیم را مانند نیم‌فصل اول برگردانم و باید این را اشاره کنم که من برای جدایی از باشگاه کار غیرحرفه‌ای نکردم اما اگر هواداران ذوب‌آهن از این اتفاقات اخیر ناراحت شدند عذرخواهی می‌کنم. من هواداران ذوب‌آهن را دوست دارم و با تعهد اخلاقی که دارم برای موفقیت تیم تلاش خواهم کرد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: رشد تیم‌ها در یک مقطع کوتاه صورت نمی‌گیرد و تیمی که بخواهد از جایگاه نهم به کسب سهمیه برسد امکان‌پذیر نیست‌. ابتدای فصل نمی‌توانستیم تغییرات زیادی داشته باشیم و امکان جذب بازیکن خارجی هم نداشتیم. در مس رفسنجان پنجم و ششم بوده‌ام و جایگاه پنجم با ذوب‌آهن برای من جذابیت ندارد. جاه‌طلب هستم و سعی می‌کنم تیم من هم‌مسیر ذهن من عمل کند اما این کافی نیست.

محمد ربیعی عنوان کرد: دوست دارم وقتی با تیم‌هایی رقابت می‌کنم که بودجه‌مان نصف آن‌ها هم نیست و جزو تیم‌های بالانشین هستیم باید بتوانیم تاحدودی در این راه حرکت کنیم. مربی‌ای نیستم که اخبار جزئی را در رسانه عنوان کنم و باید همه‌چیز را مدیریت کنم اما نمی‌گویم از همه‌چیز رضایت دارم.

وی همچنین بیان کرد: باشگاه فولاد برنامه دو سال‌ونیمه ارائه دارد و دیدگاهی برای آینده ترسیم کرد و باتوجه به برنامه‌ای که برای ذوب‌آهن طبق خواسته مدیران داشتم می‌خواستم باتوجه به روند دو باشگاه با موافقت ذوب‌آهن به فولاد بروم. برخی قضاوتم کردند و اکنون توضیحاتی می‌دهم تا به‌راحتی قضاوت نشوم. حتماً دلایلی برای جدایی از ذوب‌آهن داشتم و سعی می‌کنم با همان روندی که ابتدای فصل پیگیری می‌کردیم تا پایان فصل پاسخ‌گوی تمام موارد مربوط به ذوب‌آهن باشم و تا پایان فصل جاری کنار ذوب‌آهن خواهم بود.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: از هواداران خواهش می‌کنم تیم را تنها نگذارند. سیستم هواداری وظایف باشگاه و کانون هواداران است‌. داور بازی هم امیدوارم قضاوت عادلانه داشته باشد و تیمی که شایسته است پیروز میدان باشد. از مدیریت باشگاه درخواست کرده‌ام قرارداد نادر محمدی که انتهای فصل به پایان می‌رسد را تمدید کنند که با موافقت مدیران باشگاه هم انجام پذیرفت. امیدوارم طبق هدف‌گذاری مجموعه ذوب‌آهن، در انتهای فصل باوجود همه فرازونشیب‌ها به آن‌ها برسیم.

محمد ربیعی در پایان گفت: ارشیا سرشوق می‌تواند در ادامه برای فوتبال اصفهان تأثیرگذار باشد. بازیکن گرجستانی‌مان هم با قرارداد ریالی و خیلی مناسب به جمع ما اضافه شد. وی ۹ بازی ملی در کارنامه دارد و قهرمان لیگ گرجستان شده است. از آخرین بازی وی بیش از یک‌ماه می‌گذرد و هر زمان که لازم باشد از وی در لیگ برتر استفاده خواهیم کرد و امیدوارم یادآور بازیکنان خوب گرجستانی فوتبال ایران باشد.

کد خبر 731416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.