گلایه بخش خصوصی از بی‌توجهی بخش دولتی به مصوبات میز ملی شیرین بیان

رئیس اتاق بازرگانی فارس در میز ملی صادرات شیرین بیان ایران گفت: عدم توجه به اجرای مصوبات میز ملی گویای این است که مسئولان و بخش دولتی نسبت به صادرات غیرنفتی و صنایع ارز آور اهتمام ندارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، محمدصادق حمیدیان در جلسه میز ملی صادرات شیرین بیان ایران، اظهار کرد: صنعت شیرین بیان سهم خوبی در صادرات غیرنفتی استان و کشور دارد و با وجود بیش از ۸۰ درصد از فعالان این صنعت در فارس جایگاه خوبی در بخش اشتغال و حجم سرمایه گذاری در استان داشته است که این مهم باید مورد توجه مسئولان استان و کشور قرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مشکلات فعالان اقتصادی حوزه شیرین بیان همواره تکرار شده است، افزود: بر اساس گزارش اتحادیه شیرین بیان ایران مصوبات جلسات قبلی به طور کامل انجام نشده و همین مشکلات تا امروز ادامه دار بوده و روند فعالیت این بخش را با کندی مواجه کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با برشماری مشکلات صادرات و واردات فعالان صنعت شیرین بیان از جمله مسائل برگشت ارز، ورود موقت مواد اولیه و تجهیز منابع مالی در چند سال اخیر، تصریح کرد: همین عدم توجه به اجرای مصوبات میز ملی گویای این است که مسئولان و بخش دولتی نسبت به صادرات غیر نفتی و صنایع ارز آور اهتمام ندارند. این در حالی است که همین صنایع می‌توانند در ارز آوری، اشتغال و توسعه اقتصادی کشور مؤثر باشند.

حمیدیان اضافه کرد: همچنین تصمیمات میز ملی برای فعالان بخش خصوصی در کشور اتخاذ می‌شود و معطوف به کل کشور است لذا انتظار می‌رود بخش دولتی توجه جدی نسبت به اجرای این مصوبات داشته باشد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی نیازمند کمک بخش دولتی برای تسهیل فضای کسب و کار و فعالیت است.

در ادامه این جلسه منصور آزادی رئیس اتحادیه شیرین بیان ایران در سخنانی اظهار کرد: صنعت شیرین بیان ایران یک تجارت جهانی منحصر به فرد برای ایران است و جایگاه کشور در این بخش در دنیا ممتاز بود اما در چند سال اخیر به دلیل دست و پاگیری فعالان این صنعت با مشکلات داخلی؛ حجم صادراتی و ارزش افزوده محصول کم نظیر شیرین بیان ایران تنزل پیدا کرده است و کشورهای دیگر به دنبال گرفتن جای ما در دنیا هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد صادرکنندگان شیرین بیان تحت پوشش اتحادیه ملی صادرات شیرین‌بیان هستند افزود: نیاز است در حوزه صنعت شیرین بیان تصمیم گیری های ویژه ای در کشور اتخاذ شود.

رئیس اتحادیه شیرین بیان ایران خاطر نشان کرد: بر اساس قانون مصوبات میزهای ملی در کشور لازم الاجر برای کل کشور است و گلایه ما فعالان این بخش از بخش دولتی است که نسبت به رفع مشکلات این بخش توجه کافی ندارند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه به صورت کارشناسی و تخصصی مشکلات صادرات و واردات محصول شیرین بیان ایران مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گرفت و مقرر شد مصوبات جلسه فوق تا حصول نتیجه ملموس پیگیری شود.

کد خبر 731413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.