برفروبی ۲۷ هزار کیلومتر باند از راه‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از برفروبی ۲۷ هزار کیلومتر باند از راه‌های استان مرکزی طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، مهرداد جهانی امروز_ سه شنبه هشتم اسفند_ با بیان اینکه سامانه بارشی برف از روز شنبه پنجم اسفندماه وارد استان شد، اظهار کرد: تقریباً تمامی شهرستان‌های استان در این چند روز شاهد بارش برف و کولاک شدید بودند و بیشترین بارش‌ها هم مربوط به شمال استان بوده است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی آغاز بارش برف راهداران نیز در آماده‌باش کامل بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: با تلاش راهداران و نیروهای پشتیبان ادارات تابعه شهرستان‌ها در این مدت ۲۷ هزار کیلومتر باندراه از محورهای استان برف‌روبی و نمک‌پاشی شد.

جهانی ادامه‌داد: همچنین توسط نیروهای انسانی و ماشین‌آلات نمک‌پاش مکانیزه برای جلوگیری از یخ‌زدگی سطح جاده هشت هزار تن مخلوط شن و نمک در محورهای استان پخش شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت به‌منظور ایمن‌سازی و جلوگیری از انسداد محورها ۴۲۰ نیروی راهدار فعال بودند و با استفاده از ۲۶۰ دستگاه انواع ماشین آلات اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به برقراری تردد روان در محورهای اصلی اضافه‌کرد: همچنین در کنار اقداماتی که راهداران استان برای برف‌روبی انجام دادند، به ۳۹۰ دستگاه خودرو که به‌دلیل استفاده نکردن از زنجیر چرخ در محورهای استان گیر افتاده و موجب اختلال در تردد شده‌بودند، امدادرسانی صورت گرفت.

جهانی با اشاره به تماس‌های مردمی با مرکز مدیریت راه‌ها گفت: در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۱۹ هزار تماس با این مرکز برقرار شد که ۲۰ درصد آن توسط کارشناسان و مابقی از طریق سامانه گویا پاسخ داده شد.

وی به رانندگان توصیه کرد: به‌منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک و انسداد مسیر بدون زنجیر چرخ در محورهای برف‌گیر تردد نکنند تا راهداران بتوانند به‌موقع امدادرسانی کنند و با مشکل مواجه نشوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهارکرد: ۳۵ راهدارخانه استان نیز این آمادگی را دارند تا در صورت رویداد وضعیت اضطرار به کاربران جاده‌ای گرفتار در برف و کولاک اسکان دهند.

کد خبر 731412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.