۸۰ درصد تابلوهای ترافیکی راهنمای مسیر به وسیله ترقه تخریب می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به تخریب ۸۰ درصد تابلوهای راهنمایی مسیر معابر این کلان‌شهر به وسیله انفجار ترقه گفت: اطلاع نداشتن و رفتار تخریبگرانه، موجب خسارت مالی به اموال عمومی و بروز حوادث و خسارت جانی جبران‌ناپذیر می‌شود.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه میانگین عمر مفید شبرنگ نصب شده در تابلوهای راهنمایی مسیرها هفت تا ۱۰ سال است، اظهار کرد: بر اثر صدمات ناشی از انفجار ترقه و رنگ‌پاشی طول عمر تابلوهای راهنمای مسیر به کمتر از چهار سال کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به تخریب ۸۰ درصد تابلوهای راهنمایی مسیر به وسیله انفجار ترقه افزود: اطلاع نداشتن و رفتار تخریب‌گرانه، موجب خسارت مالی به اموال عمومی و بروز حوادث و خسارت جانی جبران‌ناپذیر می‌شود.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار اصفهان میانگین هزینه ساخت هر متر مربع تابلوی راهنمای مسیر را بالغ بر هفت میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هزینه ساخت هر یک از تابلوهای راهنمای مسیر به‌طور میانگین بالغ بر ۷۵ میلیون تومان است که هزینه آن از عوارض پرداختی تک‌تک شهروندان تأمین می‌شود.

۸۰ درصد تابلوهای ترافیکی راهنمای مسیر به وسیله ترقه تخریب می‌شود

حق‌شناس با بیان اینکه سرقت در تابلوهای راهنمایی مسیر حدود ۱۰ درصد از مجموع تابلوهای راهنمای مسیر شامل می‌شود، تصریح کرد: بر اساس ماده ۶۸۷ قانون مجازات اسلامی تخریب و سرقت اموال عمومی به تابلوهای ترافیکی اشاره شده است که پیگیری‌های قانونی بازدارنده برای سرقت و تخریب در دستور کار شهرداری اصفهان نیز قرار دارد.

وی بودجه نصب تابلوی راهنمایی مسیر در سال ۱۴۰۲ را بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: با رشد ۵۸ درصدی در این بخش در سال ۱۴۰۳ پیشنهاد تخصیص ۲۶ میلیارد تومان برای افزایش نوسازی و بازسازی تابلوهای راهنمای مسیر پیش‌بینی شده است.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار اصفهان ارتقای فرهنگ شهروندی و اطلاع‌رسانی به همراه جلب مشارکت عمومی در نگهداری اموال و تأسیسات شهری را بهترین روش و راهکار کاهش وندالیسم دانست.

کد خبر 731327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.