ایمن‌سازی مغازه‌های بازار تهران بر عهده مالکان است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار منطقه ۱۲ در زمان بررسی بودجه درخواستی برای ایمن‌سازی بازار داشت که تا حدودی بودجه مورد نیاز با موافقت شورای شهر، محقق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی چمران امروز- سه‌شنبه هشتم اسفند- در حاشیه دویست و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایمن سازی مغازه‌های بازار بر عهده مالکان است و شهرداری هم به آنها کمک می‌کند که در هماهنگی با میراث فرهنگی، نوسازی و بازسازی این کار را انجام دهند.

وی افزود: وقتی وارد بازار می‌شوید، می‌بینید که بسیاری از کوچه‌ها و راسته‌ها سقف‌های موقت می‌زنند که نشان می‌دهد کسبه آمادگی همکاری دارند، اما بازار باید طرح جامع جداگانه داشته باشد که در گذشته این طرح تدوین شد، حتی می‌خواستند زیرگذرهایی را بسازند که عملیاتی نبود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های عیدانه و افزایش ترافیک تهران، خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها ترافیک را چند برابر می‌کند و بارها در شورا مطرح کردیم، اما بی‌فایده بوده و باز هم در آستانه سال جدید نمایشگاه‌های پرمخاطب برگزار می‌کنند که موجب ناراحتی و عصبانیت مردم می‌شود بنابراین در این خصوص ما اعتراضات شفاهی و کتبی خود را به مراجع ذیصلاح اعلام کرده‌ایم.

چمران با اشاره به ساماندهی معتادان متجاهر در تهران اضافه کرد: شهرداری تهران کارهای خوبی در این زمینه داشته و مکان‌هایی برای نگهداری معتادان متجاهر ایجاد کرده، اما هنوز به طور کامل انجام نشده و باید استمرار داشته باشد.

وی تاکید کرد: تهران بزرگ است و هر کجا را بگیری یک جای دیگر درگیر می‌شود به همین خاطر باید یک برنامه‌ای باشد که با هماهنگی همه اجرا شود تا به موفقیت برسد.

عیدانه شورا به مردم برای پرداخت عوارض شهری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر توزیع قبوض عوارض سالانه در شهر تهران گفت: امید می‌رود قبوض عوارض زودتر از اسفندماه حتی در تابستان به دست شهروندان برسد، بر همین اساس اصرار خواهیم کرد که سال آینده این قبوض زودتر منتشر و توزیع شود.

چمران افزود: تاکید بر توزیع قبوض غیر کاغذی داشتیم اما کارکنان شهرداری اعلام کردند که همه شهروندان دسترسی به همه زیرساخت‌های مجازی ندارند با این حال برای برخی شهروندان قبوض کاغذی ارسال نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این قبوض عوارض نوسازی و عمران شهری است و جزو عوارض پایدار هستند که سالانه بر اساس زیربنای ساختمان و طبق فرمولی محاسبه می‌شود، تصریح کرد: شهروندانی که تا پایان امسال نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند مشمول تخفیف ۹ درصدی می‌شوند در غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه درآمدهای عوارض نوسازی درآمد مستقیم و بودجه شهرداری تهران است و صرف امور شهر تهران می‌شود، گفت: طبق پیش‌بینی‌های سال گذشته درآمد عوارض، هزینه چاپ کاغذ هم نیست، اما از سال ۱۳۸۲ ارقام عوارض در مجلس اضافه شد تا حداقل به مبلغی برسد که شهرداری مایل به ادامه دادن باشد.

کد خبر 731302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.