۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
تغییر کاربری برج نمادین لندن

برج مخابراتی لندن که یکی از نمادهای اصلی این شهر محسوب می‌شود قرار است به هتل تبدیل شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، برج مخابراتی معروف BT در لندن که در بیست‌ویکم فوریه ۲۰۲۴ توسط یک شرکت هتل‌داری آمریکایی خریداری شد، یکی از شگفتی‌ها و از ساختمان‌های بلند لندن است که به‌عنوان گواهی بر میراث این شهر تلقی می‌شود. برج BT که در ابتدا به‌عنوان برج مخابراتی بریتانیا مورد استفاده قرار می‌گرفت و به‌عنوان برج اداره پست شناخته می‌شد، توسط استودیوی هیترویک تغییر کاربری داده شد و هم‌اکنون برنامه‌هایی برای تغییر کاربری این سازه نمادین در دست اجرا است.

پس از تکمیل در سال ۱۹۶۴، برج با ۱۷۷ متر ارتفاع، بلندترین سازه لندن بود که در سال ۱۹۸۰ توسط برج نت‌وست در جنوب پارک ریجنت با ۱۸۳ متر طول از آن پیشی گرفت. این برج محل نگهداری آنتن‌های ترافیک مخابراتی بین لندن و سایر نقاط بریتانیا بود و در آن زمان طرح برج شامل گالری‌ها، یک فروشگاه سوغاتی و اولین رستوران چرخشی بریتانیا در طبقه سی‌وچهارم خود می‌شد.

تغییر کاربری برج نمادین لندن

مالک فعلی برج، مالک و اپراتور هتل‌های TWA و های‌لاین، یک شرکت مهمان‌نوازی است که بسیاری از مشهورترین هتل‌های نیویورک را در اختیار دارد. گروه BT به‌تدریج محل را تخلیه خواهد کرد که ممکن است چندین سال طول بکشد، اما در طول این جابه‌جایی استودیو هیترویک این شانس را خواهد داشت که امکانات طراحی و ابتکارات مشارکت جامعه را به‌طور جامع بررسی کند. این تیم که مشتاق است پتانسیل‌های این نقطه عطف را گسترش دهد، امیدوار است پلی میان نوآوری و حفظ تعادل محیط ایجاد کند.

استودیوی یادشده همچنین از طراحی یک منطقه خرید جدید در شهر تاریخی شیان چین رونمایی کرده است که هدف آن برجسته کردن میراث غنی شهر در ساخت سرامیک است و از این طریق ایجاد یک تجربه حسی برای بازدیدکنندگان در مخالفت با عمل محدود خرید آنلاین است.

استودیو هیترویک به دلیل استفاده مجدد تطبیقی خود از موزه هنر معاصر آفریقای نیز مشهور است که با ۹۵۰۰ متر مربع فضایی با طراحی سفارشی در ۹ طبقه گسترده شده است. استودیو از منطقه‌ای جدید در قلب توکیو به نام تپه‌های آزابودای نیز رونمایی کرده است که طرح آن نقطه اوج یک ابتکار احیای سی‌ساله است و شامل فعالیت‌های مختلف با کاربردهای متفاوت می‌شود.

تغییر کاربری برج نمادین لندن

کد خبر 731251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.