بافت‌های فرسوده در کلان‌شهر کرج به بیش از هزار هکتار رسید

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با بیان اینکه یک‌سوم جمعیت کلان‌شهر کرج در محلات با بافت فرسوده زندگی می‌کنند، گفت: بیش از هزار هکتار بافت فرسوده در کلان‌شهر کرج مصوب و شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، عباس سعیدی‌کیا در جلسه شورای معاونان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج که صبح امروز _سه‌شنبه هشتم اسفند_ در سالن جلسات شهرداری کرج برگزار شد، از ارائه طرح تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده خبر داد و اظهار کرد: این طرح تشویقی برای مناطق ده‌گانه کلان‌شهر کرج ارسال و ابلاغ شده است و امیدواریم با اطلاع‌رسانی دقیق و درست شاهد استقبال شهروندان از آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه کلان‌شهر کرج دارای ۶۳ محله با بافت فرسوده است، افزود: تمام محله‌های شناسایی شده می‌توانند از مزیت طرح فوق بهره‌مند شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با بیان اینکه بیش از هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در محلات کرج شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: این محلات نیازمند بهسازی و احیا هستند، چراکه یک‌سوم جمعیت کرج در این مناطق زندگی می‌کنند و همین مهم نشان‌دهنده ضرورت ساماندهی آن است.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه بیشتر واحدهای مسکونی که در بافت‌های فرسوده قرار دارند، ریزدانه هستند، ادامه داد: برای ترغیب مالکان این واحدها به ساخت، امکان تجمیع آن‌ها با شرایط ویژه و در قالب بسته‌های تشویقی ویژه فراهم شده است.

وی تاکید کرد: شهرداری کرج از ورود سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌هایی در راستای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده استقبال می‌کند و شرایطی استثنایی برای آن‌ها در نظر گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: در راستای اجرای آئین‌نامه جامع تشویقی نوسازی، بهسازی و بازآفرینی در بافت‌های فرسوده، سازندگان می‌توانند از بسته‌هایی همچون تخفیف تا سقف ۱۰۰ درصد عوارض صدور پروانه و تراکم تشویقی برخوردار شوند.

کد خبر 731233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.