برنامه‌ریزی آب منطقه‌ای فارس برای عبور از اوج مصرف تابستانی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: دومین نشست هم‌افزایی مدیران عامل دستگاه‌های متولی آب و دبیر شورای راهبردی منابع آب استان فارس در جهت برنامه‌ریزی و بررسی راهکارها و سایر اقدامات لازم به‌منظور عبور از اوج مصرف تابستانی آب با حضور مشاور استاندار و دبیر شورای راهبردی منابع آب استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس، سیاوش بدری امروز _سه‌شنبه هشتم اسفند_ در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت بارندگی سامانه بارشی اخیر طی روزهای گذشته اظهار کرد: میانگین میزان بارش در سامانه بارشی اخیر که از پنجم اسفند وارد استان فارس شده است، تاکنون ۱۶ میلی‌متر است که بیشترین بارش ثبت شده در ایستگاه برغان واقع در شهرستان مرودشت ۶۰ میلی‌متر است.

وی افزود: میانگین بارش استان فارس در سال آبی جاری (از ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا امروز نزدیک نزدیک ۸۰ میلی‌متر است که نسبت به میانگین بلندمدت (۵۵ ساله) استان ۶۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای خاطرنشان کرد: بیشترین بارش در سال آبی جاری در ایستگاه تنگاب فیروزآباد با ۲۶۳ میلی‌متر ثبت شده است.

بدری اظهار امیدواری کرد: در روزها و ماه‌های پیش رو به‌خصوص فصل بهار شاهد بارش‌های بیشتری در استان فارس باشیم.

وی ادامه داد: آب پشت ۹ سد در حال بهره‌برداری استان فارس تا امروز ۱۲۰۸ میلیون متر مکعب است و ورودی سد درودزن در حال حاضر ۲۵ متر مکعب در ثانیه است.

محمدرضا دیهیمی، مشاور استاندار و دبیر شورای راهبردی آب استان نیز در این نشست ضمن بیان تأکیدات استاندار بر تداوم تشکیل این جلسات افزود: ارائه راهکارهای منطقی و قابل اجرا پیش از اوج مصرف تابستان ۱۴۰۳ باید در دستور کار قرار گیرد.

در پایان جلسه مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب فارس و شیراز گزارش‌هایی در خصوص تأمین آب شرب حوزه عملکرد و مشکلات پیش رو ارائه دادند.

کد خبر 731219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.