حماس خواستار اقدام جدی و عملی اروپایی‌ها برای توقف جنگ علیه غزه شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات مقامات اروپا، آن‌ها را از مسئولیتشان در برابر حمله رژیم صهیونیستی به رفح معاف نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری «سما» در فلسطین، حماس اعلام کرد که مخالفت با تجاوز رژیم صهیونیستی علیه رفح که آخرین آن اظهارات صدراعظم آلمان در مخالفت قاطع با حمله به این شهر بود، قابل تقدیر است، اما آن‌ها باید برای جلوگیری از حمله جنایتکاران به رفح که نزدیک به ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی در آنجا حضور دارند، گام‌ها عملی و جدی بردارند.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، بیست‌وهشتم بهمن در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته بود: از اسرائیل می‌خواهیم از قوانین بین‌المللی در درگیری غزه تبعیت کند و جبهه جنگ دومی را در مرز شمالی خود با لبنان باز نکند.

حماس از کشورهای اروپایی و بویژه اتحادیه اروپا خواست، مواضعی عملی و جدی در جلوگیری از ادامه جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اتخاذ کرده است و به تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری که از این رژیم خواسته است به نسل‌کشی در غزه و پاک‌سازی نژادی علیه ملت فلسطین پایان دهد، پایبند باشد.

آفریقای جنوبی هشتم دی سال جاری از رژیم صهیونیستی به علت کشتار جمعی مردم فلسطین به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

بر اساس اعلامیه دادگاه لاهه، در شکایت آفریقای جنوبی آمده است که رژیم صهیونیستی اقداماتی را با هدف پاک‌سازی قومی در غزه انجام داده است.

این خبر در حالی است که رژیم صهیونیستی پس از اقدام آفریقای جنوبی به طرح شکایت در دیوان بین‌المللی دادگستری به این کشور حمله کرد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به طرح شکایت آفریقای جنوبی مدعی شد: ادعای آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری بی‌اساس است.

این وزارتخانه با طرح این ادعا که رژیم صهیونیستی با حماس می‌جنگد نه مردم غزه افزود: آفریقای جنوبی با یک گروه تروریستی همکاری می‌کند که خواستار نابودی ما است.

کد خبر 731218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.