شلیک مستقیم شکارچیان غیرمجاز به محیط‌بان پارک ملی دنا

جانشین فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به تیراندازی مستقیم شکارچیان غیرمجاز به سمت محیط‌بان پارک ملی دنا گفت: پس از شلیک مستقیم شکارچیان به محیط‌بان پارک ملی دنا، این افراد متواری شده‌اند، البته با همکاری دادستان استان کهگیلویه و بویراحمد در تعقیب متخلفان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، منوچهر فلاحی درباره درگیری شکارچیان غیرمجاز با محیط‌بانان پارک ملی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تعدادی از همکاران که مشغول گشت‌زنی در منطقه بودند، صدای شلیکی را می‌شوند و برای شناسایی و دستگیری متخلفان به سمت صدای شلیک می‌روند.

وی افزود: در همین حین شکارچیان متوجه حضور محیط‌بانان می‌شوند و خود را در قسمتی پنهان می‌کنند، اما محیط‌بانان به واسطه شناخت دقیقی که از منطقه دارند، به‌طور نامحسوسی آن‌ها را تعقیب می‌کنند و غافلگیرشان می‌کنند، سلاح شکارچیان در حالت رگبار بوده و به محض مشاهده محیط‌بانان، به سمت آن‌ها شلیک کرده است که یک گلوله به پهلوی راست یکی از محیط‌بانان برخورد می‌کند.

جانشین فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست کشور افزود: هنگامی که صدای شلیک شنیده می‌شود، مردم محلی نیز با هلال‌احمر تماس می‌گیرند و نیروهای هلال‌احمر و محیط‌بانان پشتیبان نیز برای کنترل شرایط محیط‌بان مجروح سر رسیدند و پس از بررسی مشخص شد که وضعیت آن‌ها پایدار است.

وی درباره شرایط محیط‌بان آسیب‌دیده پارک ملی دنا توضیح داد: گلوله وارد پهلوی این محیط‌بان نشده، بلکه تنها به صورت مورب از پهلوی راست رد شده و بافت را شکافته است، اکنون حال این محیط‌بان مساعد است و مشکلی ندارد. پس از شلیک مستقیم شکارچیان به محیط‌بان پارک ملی دنا، این افراد متواری شده‌اند، البته با همکاری دادستان استان کهگیلویه و بویراحمد در پی تعقیب آن‌ها هستیم.

کد خبر 731217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.