ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد

ماه سه‌شنبه در دورترین فاصله از خورشید قرار خواهد گرفت، این اتفاق تقریبا هم‌زمان با عبور از ماه کامل رخ می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ماه سه‌شنبه _هشتم اسفند_در چرخش ماهانه خود به دور زمین، در دورترین فاصله از خورشید در فاصله ۰.۹۹۲۵ واحد نجومی (AU) قرار خواهد گرفت، این اتفاق تقریباً هم‌زمان با عبور از ماه کامل رخ می‌دهد؛ زمانی که ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد، زمین در فاصله ۰.۹۹۰۱ واحد نجومی از خورشید و ماه در فاصله ۰.۹۹۲۵ واحد نجومی از خورشید قرار خواهد گرفت، فاصله بین زمین و ماه نیز ۰.۰۰۲۷ واحد نجومی (۴۰۵ هزار کیلومتر) خواهد بود.

رصد خوشه ستاره‌ای IC‌2581

خوشه ستاره‌ای باز IC‌2581 با قدر ۴.۰ در بسیاری از نقاط جهان هفته‌های آینده به‌خوبی در آسمان عصر قابل رصد است، این خوشه ستاره‌ای سه‌شنبه، هشتم اسفند حدود نیمه‌شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و عصرهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد.

خوشه ستاره‌ای IC‌2581 از اصفهان قابل مشاهده نیست، زیرا آن‌قدر در جنوب قرار دارد که هرگز از افق بالا نمی‌رود؛ رصد این خوشه ستاره‌ای از زاویه ۵۷ درجه و ۳۷ دقیقه جنوبی، از نیمکره جنوبی آسان‌تر است، اما از عرض‌های جغرافیایی بسیار شمالی ۱۲ درجه شمالی قابل مشاهده نیست.

تشخیص خوشه ستاره‌ای IC‌2581 با قدر ۴.۰ با چشم غیرمسلح به‌جز در یک مکان کاملاً تاریک دشوار است، اما می‌توان آن را از طریق دوربین دوچشمی یا تلسکوپ رصد کرد.

کد خبر 731208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.