اعلام شرایط ویژه در ۵ شهرستان خراسان‌ جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به استمرار بارش برف، ستاد مدیریت بحران استان برای پنج شهرستان، شرایط ویژه لحاظ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط‌عمومی استانداری؛ محمدعلی آخوندی با بیان این مطلب اظهار کرد: با عنایت به اعلام هشدارهای هواشناسی ناشی از استمرار بارش برف تا صبح امروز _سه‌شنبه هشتم اسفند_ و کاهش شدید دمای هوا، در پنج شهرستان نهبندان، سربیشه، درمیان، زیرکوه و قائنات، شرایط ویژه‌ای لحاظ شد.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته و لحاظ جمیع شرایط، آموزش در تمام مقاطع تحصیلی در بخش سرداران شهرستان نهبندان و در تمام نقاط شهرستان‌های سربیشه، درمیان و قائنات به صورت غیرحضوری خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در شهرستان زیرکوه فقط در مقطع ابتدایی، کلاس‌های درس به صورت غیرحضوری خواهد بود و مدارس دیگر مقاطع به روال شرایط عادی دایر است.

وی با اشاره به پیشنهاد پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، متذکر شد: با توجه به احتمال یخ‌زدگی جاده‌ها متأثر از استمرار بارش برف و برودت هوا ابتدای صبح، با هدف حفظ ایمنی ترددها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های سربیشه، درمیان، زیرکوه و قائنات با دو ساعت تأخیر آغاز به کار خواهند کرد.

آخوندی با تأکید بر اینکه نزولات جوی و برودت هوا تا اوایل هفته آینده ادامه دارد، گفت: توصیه اکید ما به همه هم‌استانی‌ها این است که حتی‌المقدور از سفرهای غیرضروری در روزهای پیش رو بپرهیزند.

وی گفت: در شرایط اضطراری و ضرورت انجام سفر، رعایت سرعت مطمئنه و استفاده از امکانات و تجهیزات لازم به‌ویژه زنجیر چرخ توصیه می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به گزارش‌های رسیده از خراسان‌رضوی و بارش مداوم برف در این استان که منجر به تعطیلی مدارس در اغلب شهرستان‌ها شده است، اظهار داشت: با عنایت به بارش شدید برف در محور بیرجند-مشهد، شهروندان برنامه سفر خود به سمت مشهد مقدس را به زمان دیگری موکول کنند.

کد خبر 731200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.