اسکان ۶۰ نفر از افراد بی‌سرپناه در سامانکده شهرداری رشت/ تردد در معابر اصلی در جریان است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پاک‌سازی برف معابر اصلی شهر انجام شده و تردد به‌آسانی در جریان است، گفت: هم‌زمان با بارش برف و برودت هوا از عصر یکشنبه جاری تاکنون، حدود ۶۰ نفر از افراد بی‌سرپناه در سامانکده شهرداری اسکان و پذیرایی شدند.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: با هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش برف در شهر رشت، از عصر روز یکشنبه هفته جاری نیروهای شهرداری در حالت آماده‌باش بودند و از ساعت اولیه بارش برف ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متری در شهر حدود ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات برف‌روب شهرداری و شرکت‌های بخش خصوصی نسبت به پاک‌سازی و بازگشایی معابر شهری اقدام کردند.

وی افزود: حین انجام عملیات برف‌روبی تعدادی از ماشین آلات دچار نقص فنی و متوقف شد که با جایگزین شدن ماشین‌آلات بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، سپاه و بعضی شهرداری‌های نزدیک رشت پاک‌سازی معابر شهری با سرعت بیشتری انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: ظهر دیروز وضعیت شهر را از طریق ۲۲۳ دوربین مرکز کنترل شهرداری رشت رصد کردیم؛ خیابان‌های اصلی پاک‌سازی و تردد در این مسیرها به‌آسانی در جریان است.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه از عصر دیروز به‌منظور جلوگیری از یخ زدگی و لغزندگی معابر، نمک‌پاشی خیابان‌های اصلی آغاز شده است، تصریح کرد: از شهروندان انتظار داریم صبور باشند تا نیروی شهرداری در اسرع وقت معابر فرعی را در مناطق و محلات مختلف شهر پاک‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه در دو روز گذشته شهرداری رشت و سایر دستگاه‌ها در بحث برف‌روبی معابر تعامل بسیار خوبی داشتند، گفت: استاندار گیلان از ساعات اولیه بارش برف در شهرداری حاضر شد و نسبت به ارائه خدمات مطلوب به شهروندان دستورات لازم را به تمام دستگاه‌های مرتبط صادر کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه تردد اتوبوس‌های درون‌شهری رایگان است، گفت: از ابتدای صبح دیروز ۲۷ دستگاه اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری رشت در خطوط حاضر شدند و نسبت به جابه‌جایی شهروندان به صورت رایگان اقدام کردند.

وی با بیان اینکه همزمان با بارش برف و برودت هوا از عصر یکشنبه جاری تاکنون، حدود ۶۰ نفر از افراد بی‌سرپناه در سامانکده شهرداری اسکان داده شدند، اضافه کرد: سامانکده شهرداری رشت، پشت خیابان امام علی (ع) با ظرفیت ۷۰ تا ۸۰ نفر به منظور اسکان موقت افراد بدون مسکن و سرپناه و معتادان کارتن‌خواب آماده شده است و با تماس‌های مردمی با سامانه ارتباطی ۱۳۷ شهرداری، بسیاری افراد بی‌سرپناه در این سامانکده اسکان داده می‌شوند.

کد خبر 731193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.