ساقط کردن پهپاد اسرائیلی توسط حزب‌الله + فیلم

وبگاه خبری المیادین اعلام کرد: مقاومت اسلامی در بیانیه‌ای برخلاف آنچه رسانه‌های اسرائیلی منتشر می‌کردند، سرنگونی این پهپاد را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبگاه خبری المیادین، مقاومت اسلامی لبنان (حزب‌الله) اعلام کرد که رزمندگان آن با استفاده از موشک زمین به هوا یک پهپاد بزرگ اسرائیلی هرمس ۴۵۰ را که حریم هوایی لبنان را نقض کرده بود، بر فراز شهرک اقلیم التفاح در جنوب لبنان با موفقیت سرنگون کردند.

مقاومت لبنان در بیانیه خود نوشته است که سرنگونی این پهپاد «با چشم غیرمسلح هم دیده می‌شود» و تاکید کرد که «چشم‌های رزمندگان آن بیدار می‌ماند، به عقب راندن پهپادهای اشغالگر اسرائیل ادامه می‌دهد و از دستیابی به اهداف تهاجمی دشمن جلوگیری می‌کند.»

پیش از این، رسانه‌های اسرائیلی از به صدا درآمدن آژیر خطر در منطقه «عفولا» خبر داده بودند که سامانه‌های ضدهوایی آن‌ها موشک زمین به هوای پرتاب شده از لبنان را دفع کردند. رسانه‌های اسرائیلی ابتدا مدعی شدند که موشکی که از لبنان به سمت پهپاد شلیک شده بود، ناپدید شده است، اما بیانیه و ویدئوی منتشر شده توسط حزب‌الله خلاف این موضوع را تأیید کرد.

پهپاد هرمس ۴۵۰ چیست؟

هرمس ۴۵۰ که با نام عبری پهپاد «زیک» نیز شناخته می‌شود، یک پهپاد چندکاربره است که برای موارد زیر استفاده می‌شود:

- رهگیری و شناسایی هوایی

- مکان‌یابی، نظارت و حمله به اهداف در خشکی

- هدایت آتش توپخانه

- ارائه پشتیبانی اطلاعاتی و آتش اضافی برای نیروهای زمینی

- شناسایی سیگنال در سطح تاکتیکی

- اجرای گشت‌های مسلحانه برای رسیدگی به اهداف اضطراری

در چه مواردی تخصص دارد؟

- قابلیت تصویربرداری در روز و حرارتی تا فاصله ۴.۵ کیلومتری

- قابلیت هدف‌گیری لیزری اهداف ثابت و متحرک

- قابلیت حمل موشک‌های چهار ستاره، GATR و مارتلت

مشخصات این پهپاد:

- طول: ۶.۱ متر

- عرض: ۱۰.۶ متر

- برد: ۳۰۰ کیلومتر

- وزن خالص: ۵۵۰ کیلوگرم

- ارتفاع: تا ۶ کیلومتر

- برد پرواز: تا ۱۸ ساعت

- سرعت: ۶۰ متر در ثانیه

اظهار نظر رسانه‌های اسرائیلی

به گفته المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی وقایع روز دوشنبه را «استثنایی» توصیف کردند، به‌ویژه شلیک موشک از لبنان به سمت الجلیل. گزارش‌ها حاکی از آن است که خبرنگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی گفت: «ما صبح شاهد تشدید تنش‌ها در شمال از سوی رزمندگان حزب‌الله بوده‌ایم.»

رادیوی ارتش رژیم اسرائیل اعتراف کرد که هرمس ۴۵۰ اولین پهپاد اسرائیلی بود که از زمان آغاز جنگ در لبنان مورد اصابت قرار گرفت و سرنگون شد.

هیلل پیتون روزن، تحلیلگر امور نظامی اسرائیل گفت که این حادثه «بسیار خطرناک» بود، در حالی که امیر بوهبات، خبرنگار نظامی اسرائیل، این حادثه را نمونه‌ای از زیر سوال رفتن برتری نیروی هوایی اسرائیل اعلام کرد.

در همین راستا، لازم به یادآوری است که حزب‌الله هفته گذشته تنها در سه دقیقه کنترل یک پهپاد اسرائیلی را به دست گرفت.

یک خبرنگار اسرائیلی خاطرنشان کرد: پهپاد متعلق به شورای شهرک «متولا» اسرائیلی چند هفته پیش خریداری شد تا خسارات وارده به خانه‌های این شهرک‌ها در اثر موشک‌های هدایت‌شونده ضد تانک بدون در معرض خطر قرار دادن گروه‌های نظامی ارزیابی شود.

وی یادآور شد که پنجشنبه گذشته، این پهپاد سه دقیقه پس از پرتاب به آسمان در خاک لبنان ناپدید شد که موجب کلافگی شدید آن‌ها شد.

همرشلاگ با بیان اینکه شورای شهرک اسرائیلی «متولا» به دنبال حامیان جدیدی است که بخواهند برای یک پهپاد جدید هزینه کنند، افزود: «سوالی که باقی می‌ماند این است که چه کسی حاضر است دوباره برای یک قطعه هزینه کند که به احتمال زیاد دوباره دست حزب‌الله خواهد افتاد؟»

ساقط کردن پهپاد اسرائیلی توسط حزب‌الله + فیلم

کد خبر 731157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.