تقاطع غیرهمسطح صاحب الزمان(عج) شهر یزد تا پایان خرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد گفت: تقاطع غیرهمسطح صاحب الزمان(عج) تا پایان خرداد ۱۴۰۳ و با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری کامل می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، محمد جواد آقایی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث تقاطع غیرهمسطح صاحب‌الزمان (عج) از بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده است، اظهار کرد: این پروژه بر اساس برنامه زمان بندی مقرر بود که در بازه زمانی یک ساله به بهره برداری برسد که متأسفانه به علت زیرساخت‌هایی که در بلوار دهه فجر، بلوار آیت الله مدرس و در ادامه این مسیر گذر کرده بود، مانع از اجرای روند کار بر اساس برنامه زمان‌بندی شد.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد افزود: جابجایی این زیرساخت‌ها، مشکلات عدیده را در روند اجرای پروژه به وجود آورده بود که خوشبختانه با رفع این مشکلات، هم اکنون پروژه با سرعت مناسبی در حال اجرا است.

وی ضمن اشاره به نقش عمده این تقاطع غیرهمسطح در رفع گره‌ها و روان سازی ترافیک شهر یزد، گفت: این پروژه مشکلات ترافیکی زیادی که در مبادی ورودی و خروجی چند محله از جمله مریم آباد و حسن آباد آن وجود داشت را برطرف می‌کند و ضریب ایمنی و امنیت رفت و آمد در این مسیرها را به طور محسوسی افزایش می‌دهد.

آقایی اعتبار این پروژه را بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: با توجه به قولی داده شده بود در ایام الله دهه فجر میدان و سطح روی تقاطع به بهره برداری رسید تا تردد شهروندان در این مسیرها با سهولت بیشتری انجام پذیرد و انشاالله تا پایان خرداد سال آینده این پروژه به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد با بیان اینکه نمای این زیرگذر با زیرگذرهای دیگر که تاکنون در سطح شهر یزد احداث شده است، متفاوت است، تصریح کرد: سعی شده از معماری و منظر و نمای شهر یزد در جداره سازی این زیرگذر استفاده شود که مورد توجه شهروندان نیز قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی متعدد فعال دیگری نیز با اعتبارات عالی در نقاط مختلف شهر در حال اجرا است، اظهار داشت: سعی مجموعه شهرداری یزد بر این است که پروژه‌های عمرانی تا پایان دوره شورای ششم به بهره برداری برسد و همان گونه که رئیس شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد، شهر یزد را به یک کارگاه عمرانی تبدیل کرده‌ایم و امیدواریم مردم شریف یزد نهایت بهره را از فضاهای ایجاد شده توسط شهرداری یزد ببرند.

کد خبر 731140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.