قبولی ١٠ برابری آزمون وکالت نسبت به سال‌های گذشته در گلستان

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان در خصوص تصویب قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار طی سال گذشته گفت: این قانون باعث شده تا نسبت به سال های گذشته شاهد قبولی ١٠ برابری در آزمون وکالت باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، محمدعلی طالع زاری عصر امروز _دوشنبه، هفتم اسفند_ در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: کانون وکلای استان گلستان از سال ۸۶ تأسیس شده و اکنون ۷۳۴ نفر وکیل پایه یک و دو وکیل پایه دو در استان مشغول به فعالیت هستند.
وی از وجود ۳۳۶ کارآموز وکالت در استان خبر داد و افزود: در مجموع هزار و ۷۲ نفر اعضا کانون وکالت دادگستری گلستان هستند.
رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان با اشاره به اینکه سه شعبه دادگاه انتظامی در استان مشغول به فعالیت هستند که به تخلفات وکلا رسیدگی می‌کنند، گفت: ۱۵ شعبه دادیاری در استان وجود دارد، در کانون وکلا ۱۰ کمسیون که امور حرفه‌ای را در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند.
وی یادآور شد: طی سال ۱۴۰۱ و ۶ ماه ۱۴۰۲ تعداد ۲۴۱ شکایت و گزارش علیه همکاران وکیل در دادسراهای انتظامی استان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۸۸ مورد مدعی به قرار منع تعقیب شده و ۱۲ مورد منتهی به قرار موقوفی تعقیب شده و ۴۰ مورد تخلف همکاران ثبت و کیفر خواست صادر شد که این ۴۰ مورد به دادگاه‌های انتظامی ارجاع داده شد که ۱۳ مورد منتهی به صدور آرا محکومیت شد که از این ۱۳ مورد ۸ مورد مجازات درجه سه و دو مورد تنزل درجه داشتیم.
طالع زاری اظهار کرد: طی دو سال گذشته تاکنون ابطال پروانه در استان نداشتیم.
وی درخصوص تصویب قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار طی سال گذشته، افزود: این قانون باعث شده تا نسبت به سال‌های گذشته شاهد قبولی ١٠ برابری در آزمون وکالت باشیم.
رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: کانون وکلای دادگستری گلستان بعد از تصویب این قانون در یک اقدام نمادین و ابداعی در کشور یک طرح پژوهشی تصویب کرده است تا با ارائه آن به مجلس و قوه قضائیه، ایرادات این طرح به‌طور مستند ارائه می‌شود.
کد خبر 731132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.