رسانه‌ها به جریان‌سازی برگزاری انتخابات پرشور کمک کنند

فرماندار بابلسر گفت: رسانه‌ها به جریان‌سازی برگزاری انتخابات پرشور کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، مجتبی قلی‌پور باقری عصر امروز _دوشنبه، هفتم اسفند_ در نشست خبری خبرنگاران این شهرستان با محوریت انتخابات با تاکید بر رعایت اخلاق همراه با نقد منصفانه و آگاهانه از سوی خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد شور انتخاباتی و بالا بردن مشارکت مردمی به عنوان مهم‌ترین شاخص در اخبار رسانه‌های شهری لحاظ شود.

وی با بیان اینکه ارائه الگوی خاص خبری در جذب مشارکت مردمی و استفاده از موثرین شهر در شناخت بیشتر مردم در انتخاب کاندیداهای اصلح تأثیرگذار است، افزود: بالابردن امیدآفرینی در مردم از جمله وظایف رسانه بوده و در تقویت وحدت اجتماعی تأثیرگذار است.

فرماندار بابلسر با اشاره به اینکه عدالت رسانه‌ای در مناظرات برای تمامی نامزدها برقرار بود و عملکرد حوزه انتخابیه در مناظره تلویزیونی مورد تقدیر رسانه استان مازندران قرار گرفت، گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، سلامت و امنیت انتخابات در تمامی ادوار از بدو انقلاب تاکنون برقرار بوده و در این انتخابات نیز انتخاباتی سالم و در امنیت کامل را شاهد هستیم.

قلی‌پور باقری با تاکید بر اینکه در فرآیند تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، نظر تمامی اعضای هیأت اجرایی لحاظ شود و از هر گونه اظهارنظر فردی پرهیز شد، اظهار داشت: نامزدهای انتخاباتی مراقب رفتارهای شخص ثالث و فتنه‌گرانی که به دنبال ایجاد تنش در ستادهای انتخاباتی رقیب هستند، باشند.

وی ادامه داد: با متخلفین انتخاباتی در روز اخذ رأی برابر قانون از سوی دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و انتظامی برخورد می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه دو شهرستان بابلسر و فریدونکنار دارای ظرفیت‌های بسیار بالا در سطح کشور در تمامی بخش‌ها هستند، افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در جریان انتخابات به نحو شایسته بهره‌مند شد و از تمامی نظرات و دیدگاه‌های موجود در شهر از هر جریان و حزبی در جهت بالابردن شور و نشاط انتخاباتی، استفاده می‌بریم.

قلی‌پور باقری با اعلام اینکه خبرنگاران از درج هر گونه تیترهای غیرمتعارف خبری در جهت تخریب افراد و گروه‌ها خودداری کنند، گفت: رسانه‌های شهر به پررنگ کردن نقاط قوت در جریان انتخابات بپردازند و از هر گونه جهت‌گیری در موضوعات خرد، جدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: صفحات مجازی متخلف در جریان انتخابات از سوی پلیس فتا، شناسایی شد و جهت انجام فرآیند قانونی به دستگاه قضائی ارسال شود.

این مسئول با بیان اینکه هر گونه مداخله مدیران دستگاه‌های اجرایی در دفاع از کاندیدای خاص ممنوع بوده و برابر قانون با مدیران متخلف برخورد کردیم، عنوان کرد: افزایش وحدت و همدلی رسانه‌ها در جهت آگاهی‌بخشی عمومی در سطح جامعه و معرفی صفحات خبری ضدانقلاب که سعی در تخریب نامزدهای انتخاباتی دارند، ضروری است.

کد خبر 731125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.