آماده باش پلیس گیلان برای کمک به مردم گرفتار در برف

فرمانده انتظامی استان گیلان از آماده باش کامل پلیس در ساعات اولیه بارش سنگین برف برای خدمت رسانی به شهروندان خبر داد و گفت: پلیس در کنار سایر عوامل امدادی در حال بازگشایی محورها و جابجایی مسافران گرفتار در برف است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار عزیزالله ملکی امروز _ دوشنبه هفتم اسفند_ در حاشیه بازدید از محورهای استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: یگان‌های انتظامی گیلان در پی وضعیت جوی نامناسب و هشدارهای هواشناسی، با بسیج تمامی امکانات و ناوگان خودرویی، به کمک و امداد مسافران و شهروندان شتافتند.

وی با بیان اینکه یگان‌های انتظامی گیلان از ساعات اولیه بارش برف، تمامی توان و امکانات خود را بسیج کرده‌اند، افزود: مأموران انتظامی برای کمک و انتقال مسافران و شهروندان گرفتار در برف و نیز ارائه خدمات به مردم در آماده‌باش کامل هستند.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: اکیپ‌های انتظامی، یگان ویژه و پلیس راه به کمک عوامل امدادی و راهداری، وظیفه بازگشایی محورها و جابجایی مسافران گرفتار در برف را بر عهده گرفته‌اند.

سردار ملکی، بازگشایی برخی از معابر عمومی، امدادرسانی به خودروهای آسیب دیده، نصب زنجیر چرخ خودروهای شهروندان و اطلاع رسانی به موقع وضعیت جوی و هشدارهای انتظامی به مسافران را از دیگر اقدامات پلیس گیلان برشمرد و گفت: پلیس برای برقراری نظم، آرامش و افزایش امنیت شهروندان تمامی سعی و تلاش خود را به کار گرفته است.

وی با اشاره به حضور پلیس راه و سایر دستگاه‌های خدماتی و امدادرسانی در سطح محورهای مواصلاتی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط محور پونل - خلخال از محدوده زندانه به سمت خلخال انسداد فصلی دارد.

فرمانده انتظامی گیلان تصریح کرد: وضعیت استان از نظر امنیتی آرام و مطلوب است و پلیس به همراه سایر نهادها در کنار مردم و یاری‌رسان آنها خواهد بود تا هیچ‌گونه مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

وی بیان اینکه ترددهای بی مورد سبب کند شدن عبور و مرور و اختلال در خدمت رسانی نیروهای امدادی می‌شود، گفت: از شهروندان انتظار داریم با توجه به در پیش بودن یخبندان و لغزنده بودن معابر با هوشیاری و رعایت کامل مقررات رانندگی و جلوگیری از حوادث احتمالی از تردد بی مورد خودداری کنند.

سردار ملکی به مسافران توصیه کرد: از سفرهای غیر ضروری به استان اجتناب کنند و در صورت ضرورت حتماً قبل از سفر، آخرین وضعیت محورها را بررسی و تجهیزات زمستانی مناسب مانند زنجیر چرخ، آذوقه، پتو و البسه گرم را به همراه داشته باشند.

کد خبر 731113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.