بیشتر محورهای مواصلاتی استان مرکزی باز است

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته بیشتر محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سرهنگ احمدرضا چگنی امروز _دوشنبه هفتم اسفند_ اظهار کرد: با توجه به بارش برف که از روز گذشته آغاز و در حال حاضر ادامه دارد، کلیه محورهای استان لغزنده و رعایت احتیاط بیشتر توسط رانندگان و استفاده از زنجیر چرخ امری ضروری است.

وی از بارش برف در محورهای مواصلاتی استان خبر داد افزود: با تلاش گشت‌های پلیس راه و دستگاه‌های خدمات رسان جاده‌ای در حال حاضر اکثر محورهای مواصلاتی استان باز و تردد در آنها جریان دارد و تنها کنار گذر شمالی اراک و محور ساوه به بوئین‌زهرا مسدود است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی تأکید کرد: تردد در جاده‌های کوهستانی، راه‌های روستایی و گردنه‌های برف گیر بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

چگنی تصریح کرد: رانندگی در شرایط برفی و لغزنده بودن جاده‌ها یکی از عوامل مهم واژگونی و تصادفات رانندگی است و رانندگان برای پیشگیری از حوادث ناگوار، ضمن حرکت با سرعت مطمئنه از توقف و شتاب و تغییر جهت ناگهانی پرهیز کنند و برای سفری ایمن همواره در طول مسیر با عوامل پلیس راه همکاری کنند.

توصیه‌ها پلیس راه به رانندگان

رئیس پلیس راه استان مرکزی هم گفت: با توجه به بارش برف در اکثر محورهای مواصلاتی استان رانندگان حین تردد به توصیه‌های پلیس توجه جدی داشته باشند.

سرهنگ محمد پور شمس اظهار کرد: از شهروندان در خواست می‌شود، در هوای برفی و بارانی از گردش و انحراف ناگهانی خودداری و از ترمز کردن بی موقع بپرهیزید.

وی با بیان اینکه رانندگان باید از فشار دادن ناگهانی پا بر روی پدال گاز یا برداشتن فشار از روی آن خودداری کنند افزود: همچنین رانندگان باید از سرعت زیاد در معابر یخ زده و هوای برفی بپرهیزند به خصوص وقتی که راه دارای دست‌انداز باشد.

رئیس پلیس راه استان مرکزی تصریح کرد: چنانچه به هر دلیلی خودروی شهروندان دچار سر خوردگی شد، باید با حفظ خونسردی، بر خود مسلط باشند زیرا در غیر این صورت نمی‌توانید تصمیم درستی بگیرند.

پور شمس افزود: شهروندان باید هنگام سرخوردن ماشین از ترمز کردن بپرهیزید، چراکه ضربه زدن به ترمز بر روی یخ، ترمزها را قفل می‌کند و باعث سرخوردن بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان در مواقع بارش برف و باران حتی‌الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: رانندگان باید از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا موجب حوادث احتمالی نشود.

پور شمس خاطرنشان کرد: پلیس راه استان مرکزی، با آمادگی کامل در تمام راه‌های مواصلاتی برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل‌های مورد نظر مستقر شده است.

کد خبر 731079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.