برای حفظ منافع سازمانی نباید حقوق شهروندان را نادیده بگیریم

شهردار اصفهان گفت: به مدیران شهری تأکید شده که منافع سازمانی برای ما بسیار مهم است، اما مقدم بر آن حدود شرعی، قوانین و حق‌الناس مهم است، از این‌رو باید مراقب باشیم که برای حفظ منافع سازمانی حقوق مردم را نادیده نگیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _دوشنبه هفتم اسفند_ در مراسم گرامیداشت روز وکیل در جمع کارکنان اداره حقوقی شهرداری اصفهان اظهار کرد: علم، عدالت و امانت‌داری از جمله صفت‌های وکلا به شمار می‌رود و این صفات در تمام آن‌ها وجود دارد.

وی درباره ویژگی امانت‌داری وکلا افزود: وکلا به‌دلیل حوزه کاری خود نسبت به رمز زندگی مردم آگاهی پیدا می‌کنند، از این‌رو این موارد باید برای وکلا امانت باشد تا اطلاعات پرونده در محافل غیرتخصصی و غیر دادگاهی، مطرح نشود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در حوزه مدیریت شهری، عدالت یک اصل محسوب می‌شود، زیرا عدالت، فلسفه خلقت و رکن مذهب ما بوده و فعل و شخصیت امیرالمومنین (ع) نیز عدالت است.

قاسم‌زاده گفت: به مدیران شهری تأکید شده که منافع سازمانی برای ما بسیار مهم است، اما مقدم بر آن حدود شرعی، قوانین و حق‌الناس مهم است، از این‌رو باید مراقب باشیم که برای حفظ منافع سازمانی حقوق مردم را نادیده نگیریم.

پالایش پرونده‌های حقوقی در مدیریت شهری

محمدرضا صادقی، مدیرکل امور حقوقی و قراردادهای شهرداری اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه طبق تعریف وکالت، اعضای شورای اسلامی شهر را وکیل شهروندان می‌دانیم اظهار کرد: طرح دعاوی و دفاع و پاسخگویی نسبت به دعاوی علیه شهرداری و پاسخگویی نسبت به شکایت رسیده در دیوان عدالت اداری از جمله وظایف حوزه عملکرد اداره کل حقوقی شهرداری است.

وی افزود: تعداد پرونده‌های جاری دعاوی حقوقی و دیوان در ابتدای سال ۷۳۰۰ مورد بود، ۱۳۲۹ پرونده نیز در طول ۱۱ ماه اخیر به پرونده‌ها اضافه شده است و همکاران در حال مدیریت کردن این پرونده‌ها هستند.

مدیرکل امور حقوقی و قراردادهای شهرداری اصفهان تاکید کرد: چند سالی بود که این پرونده‌ها پالایش نشده بود، اما حدود دو هفته اخیر به رغم حجم کاری، همکاران این اقدام انجام شد و در نهایت ۱۸۰۷ پرونده مختومه شود.

به گزارش ایمنا، در این مراسم با حضور شهردار و رئیس و نایب رئیس و رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان، از کارکنان حوزه حقوقی شهرداری اصفهان تجلیل شد.

کد خبر 731066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.