فرصت برای نقش‌آفرینی نخبگان در توسعه شهرها فراهم شده است

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کردستان گفت: فرصت بسیار مناسبی برای نقش‌آفرینی نخبگان در جامعه فراهم شده است تا به توسعه شهر و استان خودشان کمک و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، شاهین فکور امروز _دوشنبه هفتم اسفند_ در جشن دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کردستان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی به‌رغم همه فراز و نشیب‌هایی که در سنوات گذشته داشته، امروز هم در سطح کشور و هم در استان کردستان در مسیر مهارت‌آفرینی و اشتغال‌زایی قرار گرفته است.

وی افزود: این دانشگاه در دو عرصه دوره‌های آموزشی مقطع‌دار کارشناسی و کاردانی ناپیوسته و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و پودمانی فعالیت و سعی می‌کند خلأ دوره‌های مهارتی را جبران کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کردستان ادامه داد: آبان ماه سال جاری یک پایش را در میان دانش آموختگان این دانشگاه در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ انجام دادیم که در نتیجه مشخص شد که ۷۲.۷ درصد دانش آموختگان این دانشگاه شاغل هستند.

فکور خاطرنشان کرد: امروز مدیران اجرایی استان منادی توسعه کردستان هستند و باید نخبگان دانشگاهی با ایفای نقش خود، با این ندا هم‌آوایی کنند.

وی تصریح کرد: امروز نگاه امنیتی از کردستان زدوده شده است و از منظر حاکمیت و کشور، نگاه توأم با ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای رسیدن به تعالی و پیشرفت کردستان معطوف شده است.

زدودن نگاه امنیتی نسبت به کردستان

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کردستان گفت: امروز بیش از پنج هزار کیلومتر مرز آبی و دریایی کشور به دست یکی از فرزندان کردستان، امیر دریادار شهرام ایرانی اداره می‌شود که این نشانه اعتماد به فرزندان این سرزمین است.

فکور ادامه داد: امروز مرزداری، غیرت و دینداری مردان و زنان این استان در رسانه ملی به تصویر کشیده شده و اشعار بانو مستوره اردلان و آهنگ‌های استاد حسن زیرک بارها در شبکه‌های ملی پخش شده است.

وی اضافه کرد: طی دو سفر رئیس جمهور به استان کردستان بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی به این استان اختصاص یافته که این نشان می‌دهد کردستان مورد توجه ویژه دولت قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کردستان تاکید کرد: لوکوموتیو کردستان روی ریل توسعه قرار گرفته است و دانشجویان و نخبگان دانشگاهی باید دست در دست مدیران، آن را تسریع بخشند تا در شاخص‌های توسعه جلو بیفتیم.

فکور خاطرنشان کرد: امروز فرصت بسیار مناسبی برای نقش‌آفرینی نخبگان در جامعه فراهم شده است تا به توسعه شهر و استان خودشان کمک کنند و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند.

کد خبر 731063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.