تکرار آتش‌سوزی در شهرک صنعتی یزد/ کمبود نیرو و تجهیزات برای مدیریت بحران

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد اعلام کرد که عملیات اطفای آتش‌سوزی انبار کارخانه ایتال فوم از ساعت ۰۵:۰۳ صبح امروز آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، سعید پاک سرشت اظهار کرد: با اعلام حریق به ستاد عملیات ۱۲۵، اولین اکیپ ساعت ۴:۵۶ از ایستگاه شماره ۴ خارج و ساعت ۵:۰۳ در محل عملیات حاضر شد و تاکنون ۱۴ دستگاه خودروی عملیاتی به همراه ۴۳ نفر نیروی عملیاتی از سه شیفت در حال اطفای حریق هستند.

وی با بیان اینکه حریق تقریباً کنترل شده و عملیات لکه‌گیری در حال انجام است، از تداوم عملیات تا ایمن‌سازی کامل خبر داد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد اجرا نشدن سیستم‌های اعلام و اطفای حریق در بیشتر واحدهای صنعتی، تجهیز نبودن شهرک صنعتی یزد به نیرو و تجهیزات مورد نیاز با توجه به تعدد حریق و حوادث و کمبود نیروی عملیاتی را از دشواری‌های مدیریت بحران در شهرک صنعتی اعلام کرد.

پاک سرشت تصریح کرد: گستردگی حوادث شهرک صنعتی حجم بالایی از نیرو و تجهیزات سازمان را به کار می‌گیرد و با اعزام بیشتر نیروها به محل حوادث، نیرویی برای اعزام به حوادثی که در همان برهه اتفاق می‌افتد وجود ندارد.

وی تأمین نشدن بودجه به منظور خرید تجهیزات آتش‌نشانی برای شهرک صنعتی را با توجه به تکرار چندین حادثه بزرگ در سال جاری و قول‌های مساعد مسئولان مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 731041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.