کانون وکلا به دنبال دادخواهی و تظلم‌خواهی است

عضو هیئت رئیسه کانون وکلای استان اصفهان گفت: کانون وکلا به دنبال احقاق حق شنیده شدن و در پی آن تحقق حق دادخواهی و تظلم‌خواهی است و از همین رو پیش این اینکه قانونی بر علیه این نهاد تصویب شود، انتظار می‌رود که از مسئولان این نهاد در حداقل‌ترین حالت ممکن، تحت عنوان کارشناس حداقل دعوت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روح‌الله محمدی امروز _دوشنبه هفتم اسفند_ در نشست خبری کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه ۷۱ سال پیش، کهن‌ترین نهاد مدنی ایران، یعنی وکالت صاحب استقلال شد، اظهار کرد: تمام مردم در نظام‌های سیاسی، حکومتی و دولتی تکالیفی در برابر حاکمیت دارند و در مقابل آن از حقوقی نیز برخوردار هستند.

وی افزود: داشتن امنیت شغلی و اجتماعی، حق رفاه و بازار کار از جمله حقوق است که افراد یک جامعه از آن برخوردار هستند و حقوقی از جمله حق برخورداری از محیط زیست سالم و هوای پاک در دره‌ای بالاتر قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه کانون وکلای استان اصفهان با بیان اینکه حق حیات و حق شنیده شدن از بالاترین حقوق افراد یک جامعه است، تصریح کرد: کانون وکلا به دنبال احقاق حق شنیده شدن و در پی آن تحقق حق دادخواهی و تظلم‌خواهی است و از همین رو پیش این اینکه قانونی بر علیه این نهاد تصویب شود، انتظار می‌رود که از مسئولان این نهاد در حداقل‌ترین حالت ممکن، تحت عنوان کارشناس حداقل دعوت شود.

محمدی ادامه داد: تمام افراد حق حیات دارند و برای نهاد وکالت، استقبال به معنای حیات است، در واقع اگر استقلال وکیل دادگستری گرفته شود، وکیل حیات نخواهد داشت و وکیلی که استقلال نداشته باشد، توان دفاع و وکالت نیز ندارد و نمی‌تواند با شهامت و شجاعت رفتار کند و رسالت خود را به جا آورد.

وی با اشاره به اینکه خود وکلا ذی‌نفع استقلال کانون وکلا نیستند و ثمره این موضوع، نصیب مردم می‌شود، گفت: در بیشتر نظام‌های مدرن حقوقی دنیا، مشاغل حقوقی از تقدس برخوردار هستند که این تقدس باید مد نظر قرار گیرد، نهاد دادرسی و دادگاه نباید به سخره گرفته شود و سال‌روز استقلال این کانون را باید به مردم تبریک گفت.

کد خبر 731031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.