امدادرسانی به ۲۴۲ حادثه‌دیده گرفتار در برف محورهای مواصلاتی مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: به ۲۴۲ حادثه‌دیده گرفتار در برف محورهای مواصلاتی مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته امدادرسانی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، غلامعلی فخاری امروز _دوشنبه هفتم اسفند_ در جمع خبرنگاران با اشاره به امدادرسانی به گرفتار شدگان در برف و کولاک محورهای مواصلاتی استان مازندران اظهار کرد: طی بارش برف‌وکولاک در روز یک‌شنبه ششم اسفند در مناطق کوهستانی استان شهرستان‌هایی دچار برف و کولاک شدند که محور سوادکوه منطقه شوراب، جاده عباس‌آباد به کلاردشت و محور پول به کجور شهرستان نوشهر بوده است.

وی افزود: همچنین محورهای کیاسر شهرستان ساری و جواهرده رامسر دچار کولاک و برف بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: زمان وقوع حادثه نیمه‌شب گذشته ساعت ۲۴:۱۰ بود که طی تماس‌های مردمی با ۱۱۲، کشیک شعب نیروهای امدادی حضور پیدا کردند.

فخاری عنوان کرد: با توجه به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی توسط اداره کل هواشناسی استان مازندران مبنی بر بارش متناوب باران، کاهش محسوس دما، در ارتفاعات و احتمال بارش برف، جمعیت هلال‌احمر استان حسب وظیفه ذاتی و سازمانی خود نسبت به پاسخگویی سریع و به‌موقع به حوادث احتمالی در این استان، تمهیدات لازم را جهت پاسخگویی به حوادث احتمالی انجام داده است‌.

وی با بیان اینکه در امدادرسانی به گرفتار شدگان برف و کولاک به ۷۰ خانوار امدادرسانی و ۶۵ خودرو رهاسازی انجام شد که پنج خانوار به اماکن امن انتقال داده شدند، گفت: در این محورها به ۲۴۲ حادثه‌دیده کمک و امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران تعداد نیروهای امدادی را ۳۸ نیرو با ۹ تیم امدادی عملیاتی اعلام کرد و افزود: در این عملیات‌ها ۱۰ نفر از پرسنل، ۲۸ نجاتگر و ۲۸ داوطلب جمعیت هلال‌احمر حضور داشتند.

وی ادامه داد: از مجموع د ناوگان ترابری و تجهیزات به‌کارگیری شده در حادثه، پنج دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه کمک‌دار بوده است.

کد خبر 731026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.