لزوم توسعه زیرساخت‌های فوتبال ساحلی در کشور

پیشکسوت فوتبال ساحلی گفت: برای پیشرفت هرچه بیشتر فوتبال ساحلی نیاز است به زیرساخت‌ها توجه ویژه‌ای شود. نیاز است تا وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به موضوعات زیرساختی بپردازند و برنامه‌ریزی دقیقی برای توسعه زیرساخت‌ها صورت گیرد.

حمیدرضا دادخواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سومی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام جهانی امارات اظهار کرد: تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان یکی از بهترین تیم‌هایی بود که طی این چند سال در جام جهانی حضور پیدا کرد و لیاقت قهرمانی را داشت. تیم کشورمان یکی از تاکتیکی‌ترین تیم‌های حاضر در این دوره از جام جهانی بود و از نظر فردی و گروهی لیاقت قهرمانی را داشت، اما روی غافلگیری در بازی با برزیل، نتوانست جایگاه بهتری کسب کند.

وی افزود: تیم فوتبال ساحلی ایران در تمام مسابقات بسیار خوب و با برنامه ظاهر شد. تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی با تیم‌های آرژانتین، اسپانیا و تاهیتی که همه تیم‌های صاحب‌سبک هستند هم‌گروه بود. اسپانیا از نظر رنکینگ فیفا در جایگاه دوم دنیا قرار دارد، تاهیتی در چند دوره قبل میزبانی مسابقات جام جهانی را بر عهده داشت و در رنکینگ بیستم جهان قرار دارد. در دیدارهای حذفی تیم ملی کشورمان مقابل تیم امارات میزبان با نتیجه‌ای نزدیک توانست به پیروزی برسد.

دادخواه ادامه داد: در دیدار نیمه‌نهایی با قرعه بد، ما به تیم برزیل برخورد کردیم. برزیل ۱۴ دوره قهرمان جام جهانی شده است و بهترین بازیکن جهان، رودریگو، پیراهن شماره ۹ این تیم را می‌پوشد، همچنین هدایت تیم برزیل بر عده مارکو اکتاویو است که با توجه به هدایت چند ساله تیم ملی کشورمان به دست وی، شناخت خوبی از تیم و بازیکنان ایران دارد. در بازی مقابل برزیل تیم کشورمان خوب کار کرد و حتی ابتدا دو بر صفر پیش افتاد، اما با گلی که در دقیقه آخر از خط دروازه عبور کرد کار سخت شد و فرصت جبران نبود.

وی افزود: شاید اگر به عنوان تیم دوم صعود می‌کردیم کار راحتی برای حضور در فینال این دور از مسابقات داشتیم. تیم ملی کشورمان با وجود شایستگی و برتری خود در دیدار رده‌بندی مقابل بلاروس با نتیجه قاطع به پیروزی رسید تا مجدد سومی جهان را کسب کند. برزیل صاحب سبک نیز با نتیجه ۶ بر ۴ توانست ایتالیا را شکست دهد و قهرمان شود.

دادخواه تاکید کرد: برای پیشرفت هرچه بیشتر فوتبال ساحلی نیاز است به زیرساخت‌ها توجه ویژه شود. تعداد زمین‌های استاندارد فوتبال ساحلی به اندازه انگشتان یک دست هم نیست و نیاز است تا وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به موضوعات زیرساختی بپردازند و برنامه‌ریزی دقیقی برای توسعه زیرساخت‌ها صورت گیرد. برای عملکرد بهتر ورزشکاران ساحلی در مسابقات آسیایی و جهانی نیاز است تا ورزشگاه استاندارد با ماسه استاندارد داشته باشیم. به دلیل نبود ماسه‌های استاندارد بازیکنان در میادین بین‌المللی به مشکل می‌خورند و نمی‌توانند تمام توانایی خود را بروز دهند. اردوهای باکیفیت و مناسبی می‌توان در کشور برای تیم ملی برگزار و از تیم‌های دیگر برای حضور دعوت کرد تا بازیکنان سطح بالای آمادگی خود را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: باشگاه‌های دارای تمکن مالی و اعتبار با ورود به رشته فوتبال ساحلی، می‌توانند بازیکنان را از نظر فنی و مالی تغذیه کنند. در لیگ فوتبال ساحلی باشگاه‌های قوی حضور دارند، اما تعدادشان کم است. باشگاه‌های بزرگ با هزینه یک تیم فوتسال یا حتی یک‌دوم بودجه آن، به‌راحتی می‌توانند در فوتبال ساحلی تیم‌داری کنند. نیاز است تا تیم‌ها با اسپانسرهای قوی‌تر در لیگ‌های خوبی که در رده‌های مختلف سنی برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند؛ بین رشته‌های مختلف کمترین قرارداد با بازیکنان فوتبال ساحلی منعقد می‌شود.

کد خبر 731016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.