تقویت مشارکت جوانان در امور شهری بوداپست

بوداپست مجارستان طرح ابتکاری خود را برای افزایش مشارکت جوانان به مرحله اجرا گذاشت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مقامات شهری بوداپست به سرپرستی شهردار شهر اعلام کردند که در راستای افزایش مشارکت جوانان در امور شهری، نشست مؤسس خود را با کارگروه جوانان بوداپست برگزار کرد. این نشست با حضور معاون شهردار افتتاح شد و وی در طول سخنرانی خود بر اهمیت اجرای سیاست‌ها برای کمک به ساکنان جوان در راستای مشارکت در فرآیندهای تصمیم‌گیری تأکید کرد.

کارگروه تشکیل‌شده به افزایش مشارکت جوانان و تقویت همکاری با سازمان‌های جامعه مدنی کمک خواهد کرد، باید از مشاوره مستمر بین مقامات شهری و جامعه مدنی اطمینان حاصل کند و پیشنهادهایی را برای بهبود همکاری به آن‌ها ارائه دهد.

مقامات شهری اعلام کردند که همه سازمان‌های جامعه مدنی مستقر در بوداپست می‌توانند برای عضویت در این گروه درخواست دهند که البته برای درخواست باید حداقل یک سال فعال باشند.

شرکت‌کنندگان در نشست مؤسس در مورد سیاست‌های جوانان بوداپست، چگونگی مشارکت دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشجویان، پیشنهادات سیاستی جدید و اقدامات و مکانیسم‌های جاری در سطح شهر با مشارکت جوانان به گفت‌وگو پرداختند.

تقویت مشارکت جوانان در امور شهری بوداپست

نمایندگان سازمان‌های مدنی گروه‌های خود را معرفی کردند، انتظارات خود را از مجمع جدید و مقامات محلی مورد بحث قرار دادند و خاطرنشان کردند که نشست مؤسس فرصت‌هایی برای شبکه‌سازی و همکاری حرفه‌ای ارائه می‌دهد. متخصصان سیاست جوان بوداپست نیز در این نشست شرکت و سیاست‌های اجرایی و برنامه‌ریزی‌شده در مناطق خود را معرفی کردند و به این ترتیب به نوعی نقش رابط میان محلات خود و بدنه‌های اجرایی شهرداری را اجرا کردند.

مدیران شهری بوداپست، با این قبیل اقدامات قصد دارند، بحث جوان‌گرایی مدیریت را عملی کنند زیرا جوان‌سازی در شکل‌دهی شهرهای پایدار هوشمند آینده نقش چشمگیری دارد. جوانان در ایجاد تغییرات جدی هستند و ترویج حضور آن‌ها در توسعه شهری می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی شهروندان به‌ویژه نسل آینده‌ساز منجر شود.

کد خبر 730984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.