آغاز فراخوان ۳ پروژه اقتصادی در منطقه ۳ اصفهان

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: فراخوان سه پروژه اقتصادی در این منطقه با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است.

محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه منطقه ۳ شهرداری اصفهان ظرفیت زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد، اظهار کرد: زمینی مقابل ورزشگاه تختی به متراژ ۹۳۲ متر مربع در سه طبقه روی پیلوت مجوز ساخت دریافت کرده است که در حال حاضر آزادسازی آن انجام شده است.

وی افزود: سه طبقه زیر زمین برای پارکینگ و چهار طبقه به‌صورت تجاری، اداری و ورزشی به مساحت ۷۱۱۰ متر مربع زیربنا پیش‌بینی شده است که در مرحله انجام فراخوان پیمانکار برای ایجاد یک مجتمع تجاری، اداری و ورزشی قرار دارد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: دیگر پروژه سرمایه‌گذاری در این منطقه پارکینگ تمام مکانیزه منطقه ۳ واقع در میدان شهدا به مساحت هزار و ۶۰۰ متر مربع پارکینگ است که در حال تغییر خط بدنه و آزادسازی و تعریض میدان برای احداث نخستین پارکینگ مکانیزه با ظرفیت ۴۲۰ خودرو است.

کلاهدوزان با بیان اینکه این پارکینگ از جنبه ظرفیت یکی از پارکینگ‌های بزرگ مکانیزه کشور خواهد بود و از نظر فنی نیز از فناوری‌های روز دنیا در زمینه پارکینگ‌های طبقاتی برخوردار است، گفت: نکته مهم در این پروژه این است که با توجه به تحریم‌های اقتصادی موجود از توان شرکت‌های دانش‌بنیان بومی در ساخت و تجهیز این پارکینگ استفاده خواهد شد، همچنین با بهره‌برداری از این پارکینگ، وضعیت ضلع جنوب شرقی میدان به نحو مطلوبی ساماندهی می‌شود و از نظر بصری چشم‌نواز خواهد شد.

وی ادامه داد: برآورد اولیه حجم سرمایه‌گذاری کل برای احداث این پارکینگ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

با بهره‌برداری از پروژه مشارکتی بازار طلای خورشید شاهد رونق اقتصادی و گردشگری در منطقه بازار قدیم اصفهان هستیم

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این پارکینگ با توجه به اینکه در هسته مرکزی شهر قرار دارد، امکان دسترسی سریع و مناسب به ایستگاه مترو نیز داشته و این امر به ساماندهی ترافیک مرکز شهر کمک بسزایی می‌کند، همچنین این پروژه در مرحله فراخوان جذب سرمایه‌گذار قرار دارد.

کلاهدوزان با اشاره به دیگر پروژه سرمایه‌گذاری در این منطقه که احداث مجموعه تجاری و پارکینگ در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع واقع در جنوب غربی میدان امام علی (ع) و ابتدای خیابان عبدالرزاق است، گفت: بخش عمده این محدوده تملک شده است و در حال تلاش برای تملک باقی‌مانده املاک در حال رایزنی و پیگیری جهت اخذ مجوز میراث فرهنگی برای گودبرداری در این محدوده هستیم.

وی افزود: طرح این مجموعه برای احداث سه طبقه پارکینگ زیرزمینی و دو طبقه تجاری است که با توجه به نیاز بازار، شهروندان و کسبه خیابان عبدالرزاق به پارکینگ در این محدوده، شهرداری منطقه ۳ تمام تلاش خود را در راستای کسب مجوزهای لازم و احداث این مجموعه خدماتی خواهد کرد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه بازار طلای خورشید اعلام تاکید کرد: این پروژه که از بزرگترین بازارهای طلا و جواهر کشور است که در مراحل پایانی قرار دارد.

کلاهدوزان گفت: با بهره‌برداری از این پروژه مشارکتی عظیم، شاهد رونق اقتصادی و گردشگری در منطقه بازار قدیم اصفهان هستیم، همچنین لازم به ذکر است که این پروژه در زمینی به مساحت ۸۵۰۰ متر مربع با زیربنای ۳۲ هزار متر مربع در میدان امام علی (ع) احداث شده و در ساخت آن از فناوری‌های روز دنیا و معماری سنتی ایرانی و اسلامی استفاده شده است.

کد خبر 730982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.