خدمت‌رسانی هلال‌احمر به بیش از ۲۸۰۰ مسافر در راه‌ مانده

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: جمعیت هلال‌احمر استان از صبح روز گذشته تاکنون به بیش از دو هزار و ۸۰۰ مسافر در راه‌مانده ناشی از برف و کولاک خدمت‌رسانی کرده است.

محمدعلی کاوسی در حاشیه بازدید از خدمت‌رسانی جمعیت هلال‌احمر به مسافرانی که در راه‌مانده‌اند، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دنبال بارش شدید برف و کولاک در سراسر استان خراسان‌جنوبی، جمعیت هلال‌احمر بنا بر وظیفه ذاتی خود ۲۳ مکان را برای اسکان و ارائه خدمات به مسافرانی که در جاده امکان سفر نداشتند، فراهم کرد.

وی افزود: آمادگی کامل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جهت رصد و پایش وضعیت جوی و محورهای استان برای هماهنگی و هدایت تیم‌های عملیاتی و اعلام گزارش مستمر به مسئولانی استانی، اعلام آماده‌باش به تمام شعب و پایگاه‌ها در محورهای مواصلاتی، استقرار تیم واکنش سریع استان در جاده بیرجند-آرین‌شهر در راستای حجم بالای حوادث در این جاده و ارتباط با کلیه شعب متأثر جهت پیگیری وضعیت امدادرسانی از اقداماتی بود که با شدت گرفتن بارش برف در استان از سوی هلال‌احمر استان پیگیری شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از روز گذشته تاکنون به ۲۸۵۳ نفر از در راه‌ماندگان در محورهای مواصلاتی استان امدادرسانی شد و در اماکن پیش‌بینی شده اسکان داده شدند.

وی شهرستان‌های متأثر از برف و کولاک را بیرجند، قاین، سربیشه، نهبندان و فردوس اعلام کرد و گفت: تعداد ۲۵ تیم عملیاتی هلال‌احمر، ۸۳ نیروی عملیاتی، ۸۳ نفر از پرسنل و نجات‌گران داوطلب، هفت دستگاه آمبولانس ،۱۱ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک و چهار دستگاه کامیونت از صبح روز گذشته در محورهای مواصلاتی استان امدادرسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین ۳۴۴۳ تخته پتو، ۵۵ چراغ والور، بیش از هزار قرص نان و تن ماهی در میان اسکان‌یافتگان توزیع شد.

وی تصریح کرد: مسافران در محل‌های اسکان پذیرایی می‌شوند و تا زمان ترک محل می‌توانند از پتو و لوازم گرمایشی استفاده و استراحت کنند.

کاوسی خاطرنشان کرد: هلال‌احمر استان تا زمان ایمن شدن راه‌ها پذیرای مسافران است و به در راه‌ماندگان خدمات ارائه می‌دهد.

کد خبر 730978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.