صندوق رای از جبهه‌ها تا شهرها

انتخابات در ایران به عنوان نماد مردم‌سالاری دینی، در طول ۴۵ سال از عمر پر برکت نظام اسلامی نه تنها در شهرها بلکه در میان آتش و دود جبهه‌ها هم در هر شرایط در رأس تاریخ مقرر برگزار شد و شش مورد از مجموع کل انتخابات برگزار شده در کشور در دوران دفاع مقدس بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا بکرانی، پژوهشگر دفاع مقدس در یادداشتی نوشت: رزمندگان دوران دفاع مقدس در حقیقت صاحبان بصیرتی بودند که نه تنها در میدان کارزار در مقابل خصم متجاوز بعثی، لحظه‌ای کوتاه نیامدند و نگذاشتند نفس دشمن بعثی رایحه خوش عطر سر زمین امام موعود را آلوده کند بلکه به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور به ویژه مساله انتخابات هم اهمیت قائل بودند و هر رأی صندوق انتخابات را تیری به قلب استکبار می‌دانستند.

انتخابات در ایران به عنوان نماد مردم‌سالاری دینی، در طول ۴۵ سال از عمر پر برکت نظام اسلامی نه تنها در شهرها بلکه در میان آتش و دود جبهه‌ها هم در هر شرایط در رأس تاریخ مقرر برگزار شد و شش مورد از مجموع کل انتخابات‌های برگزار شده در کشور در دوران دفاع مقدس بوده است.

سلحشوران تیپ سیدالشهدا (ع) پس از پیکاری ماندگار در عملیات عاشورای ۳ با دشمن غدار پس از رنگین کردن خاک‌های شمال فکه با خون خود، در ایستگاه صلواتی کرخه پای صندوق‌های رأی صف کشیدند و با انگشت خود هم پای برگه رأی را هم رنگین کردند تا در دو جبهه جنگ و انتخابات با خصم بد کردار جنگیده باشند.

رزمندگان دفاع مقدس در انتخابات دوره‌های دوم تا چهارم ریاست‌جمهوری در سخت‌ترین شرایط جنگی رأی‌هایی پر از حماسه و غیرت را بر صندوق رأی ریختند و با رأی آن‌ها مردانی برخاسته از متن مردم همچون شهید رجایی و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ریاست جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند، همچنین آن‌ها در دو دوره انتخابات مجلس و یک دور مجلس خبرگان رهبری هم شرکت کردند.

از صحنه‌های به یادماندنی انتخابات در جبهه‌ها می‌توان به اصرار رزمندگان به متصدیان سخت‌گیر صندوق‌های سیار اشاره کرد که به دلیل نداشتن شناسنامه عکس‌دار و مدارک شناسایی برخی رزمندگان، مأموران صندوق حاضر به اخذ رأی از آنان نمی‌شدند و این باعث ناراحتی رزمندگان شده بود و آن‌ها از فرماندهان اجازه مرخصی می‌خواستند تا برای رأی دادن به شهر بروند.

رزمندگان با تنی مجروح و خسته، حاصل از عملیات عاشورای ۳ که برای مقدمات عملیات بزرگ والفجر ۸ در شمال فکه اجرا و موفق به نابودی دو گردان از دشمن شد، به خاطر نداشتن مدارک قابل قبول برای اخذ رأی در حال ترک ایستگاه صلواتی کرخه بودند که ناگهان با فریادهای مأموران صندوق رأی که به آنها می‌گفتند: «برگردید، می‌توانید رأی دهید»، برگشتند و با کارت پلاک یا نامه از فرمانده، رأی خود را بر صندوق ریختند.

جوانان امروز هم با تاسی از غیرت و جوانمردی رزمندگان دیروز این آب و خاک، به امید خداوند حکیم، در صحنه‌های عشق و دلدادگی به امام عصر (عج) و ولی بر حقش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درصحنه جنگ‌های نرم، ترکیبی و شناختی سربلند بیرون خواهند آمد و سرانجام، تارهای عنکبوتی استحاله دشمن را درهم خواهند ریخت و فضای ایران اسلامی را با خشنودی ولی عصر (عج) عطرآگین می‌کنند.

کد خبر 730950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.